6 fordeler med en robåmaskin

Del på Pinterest

Vi inkluderer produkter som vi tror på våre lesere. Hvis du kjøper lenker på denne siden, kan vi tjene en liten kommisjon. Her er vår prosess.

Du trenger ikke å være en konkurransedyktig rawner for å samle frukten av roing.

Ta dette: Røvere, også kjent som ergometre eller Erg, bruker opp til 86 prosent av musklene dine. Dette bidrar i sin tur motstand, styrker og toner musklene. Roningen tilbyr også noen overraskende fordeler for hjertet og lungene.

Denne artikkelen undersøker seks fordeler med båtliv.

1. Det er en total kroppsøkt

Er en & # 8217; vanlig vanlig ide om at båtliv fungerer bare med armer. Faktisk er båtliv en kroppsøvelse med 8217; 86% av musklene.

Sekund American Fitness Professionals Association (AFPA), Robretslaget inneholder 65 til 75% arbeid på bena og fra 25 til 35% av arbeidet på overkroppen.

De viktigste muskulære gruppene som den adresserer er:

  • øvre ryggen
  • Pecs
  • væpne
  • magemuskler
  • skrå

Roningen er også kjent for å styrke benmuskulaturen, inkludert:

  • quadriceps
  • kalver
  • Buttocks

Benmuskulaturen er hovedsakelig engasjert i løpet av løpet av løpet, eller når du kjører av fotretten.

2. Det er bra for folk av alle treningsnivåer

Så lenge du har tilgang til et ergometer, kan du legge til båtliv til treningsrutinen din.

Denne øvelsen ble også ansett som trygt for folk med synsproblemer og for de som er blinde.

TIL 2015 Studio hvorav 24 personer med synproblemer har oppdaget at roing 5 dager i uken i 6 uker førte til en betydelig reduksjon i fettmasse og total kroppsfettprosent. Videre senket deltakerne kolesterolnivåene og styrken på ryggen og nedgangen i kofferten har økt betydelig.

3. Det er lav innvirkning

Båtlivet brenner viktige kalorier uten å stresse leddene. Det lar deg kontrollere bevegelse og rytme og er en god øvelse for å adressere for aktiv gjenoppretting.

Noen ganger anbefales det som et operasjonsalternativ for personer med innledende faser av artrose.

TIL 2014 Studio På 24 personer på 8 uker fant han at albuenes øyeblikk eller felles rotasjoner, skulder, av lumbal- og kneområdet har forbedret seg med 30%.

Det samme kan ikke sies for høye effektøvelser, som rase eller pliometri.

4. Kan være meditativ

C & # 8217; er en tankegangsforbindelse med båtliv.

Selv om du kunne finne de mest beroligende fordelene ved å roe alle & # 8217; vann, kan du fortsatt nå et visst nivå av dette hele & # 8217;.

Dette stammer fra væske- og glidende bevegelse som du kan opprette på, ergometer og repeterende bevegelser som gjør at sinnet kan gå til autopiloten.

Dette innebærer de fire stadiene av radløp, som inkluderer:

  • å ta
  • Kjøre
  • å bli ferdig
  • gjenoppretting

Roningen frigjør også endorfiner, de velværehormonene som reduserer stress.

5. Det er flott for hjerte og lunger

Som kardioøvelse styrker båtlivet kardiovaskulærsystemet, som inkluderer hjerte, blodårer og blod. Han er ansvarlig for transport av viktige materialer, som næringsstoffer og oksygen, i hele kroppen.

Fordi roing er en så intens trening, må hjertet jobbe hardt for å bære mer blod til kroppen. Dette kan forbedre hjertets styrke.

Dette kan være nyttig for de som har eller kan være i fare for hjerteproblemer.

6. Er en & # 8217; utmerket alternativ til tredemølle eller elliptiske

Når det gjelder treningsmaskiner i treningsstudioet, starter All & # 8217; du kan forsømme roingmaskinen.

Dette kan imidlertid raskt reduseres en gang i forhold til forskjellige treningsmaskiner, for eksempel tredemølle og elliptiske.

For eksempel fokuserer tredemølle hovedsakelig på bunnen av kroppen, mens ergometeret gir en treningsøkt for hele kroppen. Mens robåmaskinen og det elliptiske arbeidet både øverste halvdel og underkroppen, fungerer robåmaskinen også på abdominalene på hvert slag.

Det er også andre viktige forskjeller å merke seg, spesielt når det gjelder å eie en bil. Fordi en robåmaskin kan foldes, kan du plassere den når du ikke bruker den. Dette er en reell fordel for de som bor i begrensede rom.

Også, hvis du bor i et condominium eller i en leilighet hvor folk er under deg, er en robåmaskin mye roligere enn en tredemølle.

Robrere har også en tendens til å være mer praktisk enn tredemøllene.

Kjøp av en robåmaskin

For en robåmaskin med en solid konstruksjon som også ser bra ut, skaper det en avslappende lyd mens du jobber og kan brettes, sjekk online waterrowers.

Hvis du er ute etter en standard kabelrengemaskin, som de som ofte finnes i treningsstudioet, kan du kjøpe en online. Disse maskinene er tilgjengelige i forskjellige prisklasser.

Hvor mange kalorier du kan brenne med robåsmaskinen?

Sekund Harvard Helse, En 125-pund person kan brenne 255 kalorier i 30 minutter av en kraftig rowing trening. En person på 155 pounds kan brenne 316 kalorier, mens en person på 185 pounds kan brenne 377.

Til sammenligning kan en person på 125 pounds brenne 270 kalorier i 30 minutter på en elliptisk trener, mens en person på 155 pounds kan brenne 355 kalorier og en person på 185 pounds kan brenne 400.

Hvis du kombinerer daglig roing med et sunt og balansert kosthold, er dette en fin måte å være aktiv eller holde seg i form.

Forslag på & # 8217; bruk, teknikk og form

Du trenger ikke å være en konkurransedyktig rytter for å prøve denne treningen. Disse forslagene kan hjelpe deg med å få mest mulig ut av din tid på robomaskinen.

Vurder dette for en god teknikk

En dårlig holdning, som avrundede skuldre, eller en feil form kan forårsake skade eller innsats.

Lumbaglia er en vanlig bekymring for mange roerere. 2015 forskning har oppdaget det 25 prosent 81 av lesjonene som rapporteres av mannlige rowers var i nedre rygg.

En vanlig årsak til lav ryggsmerter er ikke involvering av abdominal muskler under hvert slag. Når dette skjer, blir den nedre vertebrale kolonnen tvunget til å forstyrre de svake abdominale musklene.

En annen vanlig feil er å skyve med ben og bøye til og tilbake på samme tid. Det er viktig å holde disse bevegelsene skilt: Skyv først med bena, bøy til «8217, tilbake med abdominals avhandlingen og deretter trekke armene mot deg mot deg.

Ikke overdriv det når du starter for første gang

For å bidra til båtlivet A & # 8217; sørg for at du stopper øvelsen når du er for trøtt for å holde riktig form. Eksperter anbefaler ikke å fullføre en slitsom roing økt etter allerede slitne armer fra en annen intens trening.

Videre er det ikke tilrådelig å gjennomføre aktiviteter som høy belastningsvektsøkninger før du fullfører en høy intensitets trening på en robåmaskin.

Bunnlinjen

Roing er ikke bare for livet på 8217; friluft.

En roing maskin eller ergometer, lar deg samle fordelene med en innendørs rowing trening. Roing har mange fordeler, hvordan du hjelper deg med å bygge motstand og styrke kroppen din. Forskning viser også at det kan forbedre hjertesykdom.

Sammenlignet med andre treningsmaskiner, som en tredemølle eller en elliptisk, er ergometer en gjennomsnittlig slag. Hvis du er ny i roing eller i en hvilken som helst treningsrutine, snakker du først med legen din for å avklare alt før du begynner.