5 utrolige helsemessige fordeler jeg oppdaget da jeg forlot meieriet

Helse og velvære berører hver av oss annerledes. Dette er en persons historie.

Som en ung tusenår som bor i New York City, spiser du godt og prioriterer helsen min var lettere å si enn å gjøre.

Enten jeg tok et stykke sen kveld pizza eller bor hjemme med en halvliter Ben og Jerry & # 8217; S, jeg satte meg ikke alltid i første omgang som jeg visste at jeg skulle ha. Selv om han eide en vegansk restaurant, private kokker og selvutnevnte foodies, hadde jeg mine vanskeligheter med mat.

Til slutt skjønte jeg at jeg ser på maten for å støtte min helse, min lykke og min næring. Jeg oppdaget at å ha en bedre forståelse av det jeg legger i kroppen min til slutt hjalp meg med å bygge et bedre forhold til min helse og mat generelt.

Og det er slik jeg bestemte meg for å gi opp meieriprodukter.

Den typiske reaksjonen når noen blir fortalt å eliminere noe fra sitt eget kosthold & # 8211; noe han elsker & # 8211; Det er ofte skuffelse og avvisning. Våre spisevaner er så rotfestet og reform Disse vanene kan være vanskelige, men måten vi klarer denne utfordringen på er det som hjelper oss med å utvikle seg.

I # 8217; i fjor sluttet jeg å spise meieriprodukter. Jeg ga opp min elskede Ben og Jerry & # 8217; s!

Det har vært vanskelig? Han ba om noen forsøk og feil, men det var ikke så vanskelig som man kunne forvente. Det var verdt det? Absolutt. Jeg så betydelige endringer i huden min, hår, fordøyelse, humør, samlet energi og jevn vekt. Mine tette jeans takker meg, sammen med hver eneste del av kroppen min.

Her er fem hovedårsaker til at jeg bestemte meg for å flytte til et meieri diett av meieriprodukter. Og hvis du er interessert i å gjøre overgangen alene, har jeg tatt med min meieriproduksjonsplan gratis på 7 dager på bunnen, full av deilige oppskrifter og alt du trenger å starte!

1. Kviser

Jeg har l & # 8217; akne i årevis. Siden jeg ikke har noen meieriprodukter, har huden min aldri vært klarere. L & # 8217; Akne er en inflammatorisk tilstand. Oljen forblir fanget i porene, og forårsaker veksten av bakterier i folliklene. Derfor forårsaker betennelse, som blir til akne.

Meieriprodukter er en av hovedårsakene til oljer i kroppen og bidrar til å vokse betennelsen. Mange faktorer kan forverre akne: meieriprodukter er ikke alltid årsaken. Det er verdt å prøve å oppleve kostholdet og en reise fra dermatologen kan også hjelpe deg med å utelukke mer alvorlige problemer.

2. fordøyelse

Min fordøyelse har blitt mye mer sammenhengende, ikke flere problemer med hevelse eller intestinal irritabilitet. Når kroppen din ikke bryter ned laktose, er resultatet ofte gass og hevelse. Hvis du forbruker for laktose, kan du antennes din hard bade og kan utvikle diaré.

Et tips: Ikke kjøp høy temperatur pasteurisert melk som aldri går galt. Det er ikke naturlig, og du er sannsynligvis ikke noe du vil sette i kroppen din.

3. Vekttap

Eliminerer meieriprodukter kan hjelpe med vekttap. Melk, hvit yoghurt og andre usøtede meieriprodukter inneholder laktose, naturlig sukker, mens andre meieriprodukter kan inneholde tilsatte sukkerarter.

Hvis du prøver å miste det obstinære abdominalfettet, eliminere alt sukker kan virkelig hjelpe. Selv om vekttap ikke er et personlig helse mål for meg, nå er jeg fjerde dag uten sukker.

4. Skjoldbrusk

Meieriprodukter danner mucus og oppdaget at proteiner i meieriprodukter øker betennelsen i vitale deler av kroppen som skjoldbruskkjertel og fordøyelseskals.

Siden jeg kutter meieriprodukter, la jeg merke til forbedringer i stoffskiftet og energinivået, som begge kan være koblet til skjoldbruskhelsen. Jeg drikker også selleri juice bare klemmet hver dag på en tom mage for å hjelpe alkalize kroppen min og som et forebyggende tiltak for skjoldbruskkjertelproblemer.

5. Candida

Meieriprodukter er blant matene for å unngå hvis du har eller du er i fare for overdreven vekst av Candida. Meieri var Med forbehold om å forårsake betennelse, som kan favorisere veksten av usunn intestinale bakterier knyttet til noen sykdommer eller kroniske forhold, inkludert tarm permeabilitet.

Melken vi forbruker er pasteurisert og homogeniserte og typisk syntetiske vitaminer tilsettes. Disse unaturlige tilsetningsstoffene kan forårsake overdreven vekst av gjær knyttet til candida. Matvarer som forårsaker betennelse som meieriprodukter, når det forårsaker fordøyelseskanalproblemer, kan føre til diaré, hodepine og tretthet.

Til slutt, noen indikasjoner på hvordan jeg tilbrakte prosessen med å forlate meieriprodukter mens jeg fortsatt næret kroppen min og la meg nyte den deilige maten.

  • Finn ingen melkeversjoner av min favorittmat. Det er lettere enn noensinne å finne produkter uten meieriprodukter i de fleste butikker, og som en privat kokk, en av de mest forespurte menyene som jeg forbereder, er uten meieriprodukter, så jeg var allerede involvert i noen kreative oppskrifter.
  • Ha et åpent sinn. Noen av mine kunders favorittlaktiske utvekslinger inkluderer blomkål pizza skorpe, cashew ost og mandelmelk. Hvis du ikke er sikker på hvordan du kan spise noen av dine favorittmatvarer uten meieriprodukter, kan du prøve en eller to små endringer først, som mandelmelk på mysli, og deretter gradvis legge til de mest uttalte elementene. Du vil bli overrasket over hvor mange av disse alternativene er deilig.
  • Inkorporere matvarer rik på næringsstoffer. L & # 8217; å legge til matvarer som brokkoli, kål, løvetannsgrønnsaker og spinat i ditt daglige kosthold, kan bidra til å holde nøkkelnæringsstoffene hvis kroppen trenger, som vitamin D, kalsium og protein. Det er mange andre matvarer enn meieriprodukter vi kan konsumere for å gi de nødvendige næringsstoffene. Faktisk kan bare tre valnøtter av Brasil per dag hjelpe alkalize kroppen og roe uønsket betennelse.

Husk bare at overgangen til en diettfri diett kan være gradvis så mye som du vil ha for din helse og din livsstil. Hvis du liker å hoppe med begge føttene først som jeg pleier å gjøre, her er noen matlaging utveksling jeg har gjort, og at jeg anbefaler:

  • Eliminer kumelk melk og fyll kjøleskapet med mandelmelk eller kokosmelk. Pass på at de ikke er sugary hvis du vil unngå det ekstra sukker.
  • Så langt som smertefullt kan det være, kaster hele isen bort. Prøv en & # 8217; mer sunt alternativ som jeg vet deilig eller halo mandelmælk iskrem topp.
  • Lager opp for mat gjær. Det er naturlig lavt i natrium og kalori, det er også fett uten sukker, glutenfri og veganer.
  • Inkorporere valnøtter som cashewnøtter og nøtter av Brasil for å hjelpe med de nødvendige proteiner.
  • Pakke din favoritt frisk frukt og grønnsaker, alltid!
  • For alle mine ostelskere: Test den rå cashew-osten som ikke bare er rik på næringsstoffer, men også kalorisk.
  • Og sist men ikke minst, jeg foretrekker: Hold mye kokosnøtt vann på fingertuppene for hydrering i løpet av dagen.

Ost er ofte det vanskeligste offeret for folk som gir opp meieriprodukter. Det er en grunnleggende mat hver dag og mat som parmesan pesto, ost smørbrød, ricotta kremaktig lasagne og alltid populær pizza gjør i vår mage mer enn vi ønsker å innrømme. Men vurder potensielle helsemessige fordeler før du sier: Jeg kan ikke gi opp ost!& # 8221;

Med en PO & # 8216; av måltid forberedelse og noen kreative utvekslinger, blir det enkelt. Og ifølge min erfaring, er det verdt det.

Bare husk å snakke med en lege før du går uten meieri. Meieriprodukter er viktige for beinhelse og gir mange viktige næringsstoffer for kroppens helse og vedlikehold. En ernæringsfysiolog eller en lege kan hjelpe deg med å bestemme hva som er best for deg.

Hvis du er interessert i å forlate meieriprodukter, opprettet jeg en 7-dagers meieriproduksjonsplan for å gjøre det veldig enkelt. Last ned her.

Julia Chebotar er en & # 8217; lærer av naturlige matvarer, kokk, helseinstruktør og velværeekspert. Tro at en sunn livsstil er basert på # 8217 balansen og oppfordrer sine kunder til å konsumere organiske og sesongmessig livlige produkter. Julia hjelper kundene med å skape vaner som har stor innvirkning på helse, vekt og energi. Koble til henne på henne nettsideInstagram Og Facebook.