5 tips for å velge den beste madrassen for netter uten smerte

De fleste av oss vet at vi skal få et gjennomsnitt på åtte timer Sove per natt. Hvis vi håndterer en kronisk sykdom, kan vi også trenge mer søvn for å føle oss funksjonelle og hvilte neste morgen.

Når vi sover, har kroppen vår muligheten til å ly, skape muskelvev og frigjøre viktige hormoner.

Men hvis du beskriver din smerte som lancing, laking, ømme, knapp, brennende eller qualcos & # 8217; andre, noen ganger virker det umulig å finne en komfortabel posisjon å sove.

Vend deg rundt og slå seg hver kveld i stedet for å sove godt, kan få deg til å føle deg ubehagelig, med øyne som er åpne, frustrert og med enda mer smerte neste dag.

Til slutt er en ond sirkel født: mangel på søvn øker kronisk smerte og kronisk smerte reduserer evnen til å få den nødvendige søvn. Noen leger tror selv at fibromyalgi kan være knyttet til søvnforstyrrelser.

I samfunn som lider av kroniske sykdommer, klassifiserer vi modellen for søvn fattig i kronisk smerte som & # 8220; smertestillende eller # 8217; manglende evne til å oppnå kvalitets søvn på grunn av tilstedeværelsen av smerte. Men det er noen ting som folk med kronisk smerte kan gjøre for å avbryte syklusen av søvnløse og ubehagelige netter.

En madrass kan skape eller ødelegge en god natts søvn. Start med å konsentrere seg om # 8217; kjøpe den rette for deg og din kropp med dette rådet.

1. Ikke ta for gitt at en stiv madrass er bedre

For mange mennesker som lider av kronisk smerte, har blitt gjentatte ganger fortalt at de trenger å sove på en hard madrass for å redusere smerte. Selv om det ikke er noen bred undersøkelse på temaet kronisk smerte og madrasser, en studere Han indikerte at en hard madrass ikke alltid alltid er det beste valget når han prøver å forbedre søvnkvaliteten og redusere smerte.

Under studioet sov mer enn 300 personer med Lumbagia på madrasser klassifisert som & # 8220; Media Business & # 8221; O & # 8220; Rigid & # 8221;. Etter å ha fullført 90-dagers studien, rapporterte deltakerne som hadde sovet på middels stivhetsmadrasser mindre smerte mens de var i sengen og i våkne timer sammenlignet med de som hadde sovet på stive madrasser.

Selv om du ble fortalt å sove på en stiv eller stiv madrass, kan dette ikke være det beste valget for alle mennesker med kronisk smerte. Fastheten du velger, er til slutt basert på dine preferanser, men du kan også bruke den typiske søvnposisjonen som en guide.

Tips for å velge riktig fasthet basert på søvnstilen

  • Side sleepers. En mykere madrass eller madrass fungerer ofte bra. Dette utøver mindre press på en skulder, en arm og en & # 8217; hofte.
  • Mage sovende. Middels eller solid fungerer bra, så synker hoftene og bekkenet ikke under skuldrene mine, som kan påvirke ryggraden.
  • Bakre sleepers. Enhver fasthet fungerer fordi vekten din distribueres på en større overflate.
  • Vekt. Generelt, jo høyere vekten din, jo mer solid du vil være din madrass.
  • Preferanse. Til slutt, valget av fasthet avhenger av hva du føler deg bedre for kroppen din.

2. Bruk en økonomisk metode for å teste en mer stiv madrass før du kjøper den

Faktisk kan en stiv madrass være mer komfortabel for noen mennesker, mens en middels stiv madrass er mer egnet for andre. Hva fungerer for deg, kan være forskjellig fra det som fungerer for noen andre med kronisk smerte. Men det er noen ting å huske på.

Generelt er en madrass som fremmer den riktige justeringen av ryggraden og leddene i søvn, å foretrekke for en som gjør at ryggraden av senking eller ledd roterer og vri.

Hvis du våkner med høyt smerte nivå, er dette en indikator på at madrassen din kan være skyldige og ryggraden din kan savne støtten som nødvendig mens du sover.

Hvis du ikke er sikker på at du kan dra nytte av en mer solid madrass, a punkt Harvard Medical School tilbyr to råd:

  • Legg et stykke kryssfiner under sengen for å minimere bevegelsen du møter fra fjærene til din nåværende madrass.
  • Prøv å sove med madrassen på gulvet.

Begge disse alternativene vil tillate deg å se effektene som en mer solid madrass kan ha på kroppen din før du investerer pengene.

3. Den enkle rotasjonen av madrassen kunne lindre smerte

Du har sikkert hørt det fra tid til annen må du rotere eller vende på madrassen. Men hvor ofte bør du gjøre det?

Vel, det avhenger av madrassen og hvor lenge har du hatt det.

Det er ingen faste retningslinjer for hvor ofte du bør endre posisjonen til madrassen din. Madrass produserende selskaper kan ha spesifikke anbefalinger som spenner fra å gjøre det opp eller rotere det hver tredje måned til en gang på året; år.

Hvis madrassen din har en pute topp, kan du sannsynligvis ikke slå den opp i det hele tatt, men du kan vurdere muligheten for å rotere den slik at den bærer jevnt over tid.

Til slutt er den beste måten å avgjøre om det er på tide å plassere madrassen, sjekk:

  • Hvordan du føler at du sover på
  • Hvor mye smerte prøver når du våkner
  • Hvis han begynner å gi opp

Hvis du oppdager en økning i noen av disse faktorene, kan det være på tide å flytte madrassen.

4. Vurder en ikke-giftig madrass

Studier har vist at noen mennesker med autoimmune forhold, som for eksempel reumatoid artritt og lupus, eksperimentere med raketter når de blir utsatt for innenlandske kjemikalier. Madrassene kan emanere en sterk kjemisk lukt og kan inneholde flere giftige ingredienser, inkludert:

  • plast, skum og syntetisk latex, som vanligvis er laget med potensielt skadelige oljebaserte kjemikalier
  • Flammehemmende kjemikalier

Fordi disse materialene kan forverre smerter, foretrekker mange mennesker med kroniske sykdommer å sove på en ikke-giftig madrass.

Når du er ute etter en ikke-giftig madrass, vil du legge merke til at de fleste av dem er laget med materialer som naturlig latex, økologisk bomull og organisk bambus. Når det er sagt, er ikke alle madrasser som hevder å være organiske, det samme.

Madrassfirmaer har ofte forskjellige sertifiseringer. Dette gjør det vanskelig å vite hvilket merke du skal kjøpe. Sekund Forbrukerrapporter, De to sertifiseringene med de strengeste kvalifikasjonene er den globale organiske tekstilstandarden (GOTS) og, for madrasser som inneholder latex, den globale organiske latexstandarden (Gols).

A & # 8217; Annen sertifisering som forbrukerrapporter sier å være god er standard 100 oeko-tex. Denne etiketten garanterer ikke at madrassmaterialer er organiske, men faste grenser til mengden skadelige kjemikalier og flyktige organiske forbindelser som kan være tilstede i sluttproduktet.

Søk etter en av disse sertifiseringene:

  • Global Organic Textile Standard (GOTS)
  • Global Organic Latex Standard (Gols)
  • Oeko-Tex Standard 100

Videre, kjøp fra et gjennomsiktig merke som viser alle materialene som finnes i madrassen.

5. Søk etter en madrass med en tilbakebetaling garanti

De nye madrassene kan være dyre. Også, ikke C & # 8217; Det er ingen garanti for at det du velger, vil øke kronisk smerte eller vil være den rette fastheten for deg. Selv om du kan kunne prøve det i butikken i noen minutter, hvordan vet du om beslutningen du tar, vil fungere for deg på lang sikt?

Når du bestemmer deg for å kjøpe en ny madrass, se etter A & # 8217; selskap som tilbyr en tilbakebetaling garanti. På denne måten kan du prøve sengen din i 30 dager eller mer, og vite at du kan returnere madrassen hvis du ikke er fornøyd. Men sørg for at du leser skriften i små: Tilbakebetalinggarantien kan bare brukes på bestemte merker av madrasser i butikken.

Du vet ikke hvor du skal starte søket etter den rette madrassen?

Når du begynner å utforske alternativene dine, vær oppmerksom på hvordan du føler deg etter å ha sovet på en seng som er forskjellig fra din, for eksempel på et hotell eller hos andres hjem. Hvis smerten din forbedrer, merk navnet på madrassene og om mulig, modellen.

Dette vil hjelpe deg med å identifisere typen madrass du trenger å sove godt om natten, og forhåpentligvis reduserer smerte.

Jenny Lelwica Buttaccio, OTR / L, er frilansskribent basert i Chicago, ergoterapeut, treningstrener i trening og sertifisert Pilates-instruktør hvis liv har blitt forvandlet av Lymes sykdom og kronisk tretthetssyndrom. Skriver om emner som helse, velvære, kroniske sykdommer, fitness og skjønnhet. Jenny deler åpenbart sin personlige helbredende tur til Lyme Road.