5 tips for å håndtere "brakkesyke" Under sykehusinnleggelse på stedet

L & # 8217; Selvkarantene kan være vanskelig, men adressering er ikke umulig.

Del på Pinterest

Når mange av oss går inn i vår andre uke med selvkarantene, kunne vi prøve den rastløs, irritabel, fanget og ulykkelig følelse vi lærte å ringe & # 8220; hytte feber & # 8221;.

Hvis du er et sted i spekteret av & # 8220; min romkamerat pustet alltid så sterk?& # 8221; og «Jeg kommer til å rase hele hodet mitt hvis jeg ikke kan klippe håret mitt, kan du kanskje ha litt» 8216; av feberavlastning.

Siden selvsolatingen og den sosiale fjerningen fortsatt er vår beste innsats for å inneholde Covid-19-epidemien, er det viktigere enn aldri la vår «8220 kabinfeber & # 8221; Sett helsen til oss selv og våre samfunn i fare.

Med disse parametrene i tankene, her er noen forslag til å overleve i et ly på stedet uten å bukke seg til & # 8220; hytte feber & # 8221;.

1. Koble til naturen

Å gå ut er en grunnleggende del av mental helse, men ikke alle har evnen til å gjøre det akkurat nå, spesielt hvis du er en del av en høyrisiko gruppe. Så hvis de store åpne områdene ikke er tilgjengelige akkurat nå, kan du fortsatt prøve å ta med litt og # 8216; på innsiden; åpne alle & # 8217;.

Noen alternativer inkluderer:

  • Åpne alle vinduer. Hvis du kan få en bris flytting i rommet ditt, kan det hjelpe ting til å føle seg mindre inneholdt og mer romslig.
  • Invester i noen planter D & # 8217; leilighet. Plantene d & # 8217; leiligheten kan hjelpe en plass til å føle seg mer levende og koblet til omverdenen. Det er også nettbutikker som Sillen som vil levere plantene direkte til ditt hjem.
  • Fordyp deg i en dokumentar på naturen. Planet jorden, noen? Senker lysene, lytter til en PO & # 8216; av surroundlyd hvis du kan og la deg gå tapt i bildene og i lyden av den naturlige verden.
  • Få en PO & # 8216; Miljøløy. Det finnes utallige spillelister og apper som inkluderer naturlyd som bølgene i havet, tordenvær, fuglen chirping, etc. Det er ikke en dårlig ide å bruke dem til å roe seg når du føler deg forsiktig.

2. Flytt kroppen din flytte

Når du føler deg agitated, kan du flytte deg, være nyttig for å laste ned Quell & # 8217; rastløshet. Dette betyr ikke at du må bli en maraton løper eller en fitnessvifte under selvkarakteren! Du kan holde det enkelt og morsomt som ønsker.

Tips: Joyn, A & # 8217; gledelig app for fitness & # 8220; for alle organer & # 8221; har skapt 30+ av sine frie klasser For folk som er karantene! Inkluderer danselektioner, lav effekt kardio, yoga og mer.

3. Kuttet ut av den stille tiden

Noen ganger vår & # 8220; hytte feber & # 8221; faktisk stammer fra # 8217; bli overvurdert eller overveldet, spesielt hvis vi er låst opp med andre mennesker. Finn en måte å få tilgang til litt, og ensom og ensomhet kan være spesielt nyttig i dette tilfellet.

Noen alternativer (kanskje etter å ha fortalt røret ditt til en & # 8217; nå) inkluderer:

  • Hodetelefoner eller øreplugger med støyavbestilling. Det er ikke en dårlig investering på dette tidspunktet, og i motsetning til toalettpapiret kan du fortsatt kjøpe det på nettet. Hvis noen andres pust kjører deg gal, kan dette være en ekte trykk.
  • Ta en dusj eller et bevisst bad. Mange meditasjonsapps inkludert Enkel vane, Inkluder guidede meditasjoner for når du er i dusjen eller på badet, og det er noen som du også finner på YouTube. Men den enkle praksisen med bevissthet & # 8211; Vær oppmerksom på kroppslige følelser og være til stede & # 8211; kan hjelpe deg med å roe kroppen din og sinnet.
  • Prøv den delikate yogaen. Den delikate yoga kan være utrolig nyttig for å roe vårt nervesystem. Disse yoga stillingene for søvnløshet er utmerket for å roe seg selv.
  • Asmr, noen? Noen sverger på # 8217; ASMR, som bruker lyd for å bekjempe angst, søvnløshet og mer. Denne veiledningen er en utmerket introduksjon til ASMR og dens bruk.

4. Repaint og / eller omorganisere plassen din

Ikke undervurder hva noen få enkle endringer kan gjøre for å gjøre plassen din mer beboelig. Hvis du planlegger å krysse deg i et minutt, kan det være verdt å endre ting.

Noen forslag / inspirasjon for deg:

  • Prioritert romslighet. Store åpne områder! Hvis det er møbler som du ikke trenger akkurat nå (som ekstra stoler til spisestuen eller en arbeidstol du bruker bare i løpet av dagen), prøv å lagre dem i en garderobe eller til og med i en korridor når jeg ikke er i bruk. Hvis C & # 8217; er muligheten til å omorganisere dine møbler for å gjøre rommet ditt mer åpent, opplev og se hva som skjer.
  • Ute av syne, ute av sinn. Forstyrrelsen kan gjøre & # 8220; hytte feber & # 8221; mye mer uhåndterlig. Vurder ideen om å gjemme overflødig dekorasjoner, for eksempel gjenstander som vanligvis forventer på et bord eller en hylle.
  • Eksperimentere med l & # 8217;. L & # 8217; Belysning kan faktisk ha stor innvirkning på humøret vårt. Hvis det har vært et øyeblikk å henge glitrende lys, erstatte fluorescerende lys med en mykere lampe eller investere i en lett projektor som setter stjernene eller bølgene i havet på taket (ja, disse eksisterer!), Nå er det på tide.
  • Gjør ditt beste for å holde ting i orden. Jeg vet at det ser tydelig ut, men det er spesielt viktig å holde ting som mulig og unngå lidelse. Denne decluttering guide når du er deprimert, er en nyttig måte å nærme seg omorganiseringen når ting er vanskelige.
  • Lag en Vision Blackboard. Hvis du har en skriver, gamle magasiner for å kutte ut eller en § 8217; affinitet for design, nå er det en flott tid å skape en stimulerende påminnelse om dine forhåpninger for fremtiden. Selv om fremtiden kan virke usikkert, kan det være nyttig å drømme om mulighetene i stedet for å stirre på frykt. Og bonuser, kan belyse plassen din!

5. Transporteres et annet sted

Når alt annet mislykkes, noen ganger trenger vi bare å forestille oss oss helt andre steder. Heldigvis er det mange kreative måter å gjøre det på.

Tips: Hvis du er en person som liker videospill, kan du gå inn i en annen verden, være en vakker våpenhvile. For spillere som ikke spiller, kan spill som The Sims som lar deg lage et separat liv for deg selv, være katartisk. For andre, ser på en tur spilleliste & # 8220; Tiny House & # 8221; eller et favorittreishow kan være avslappende eller gå seg vill i en fantasy roman.

Hvis alle andre feiler? Husk at & # 8220; hytte feber & # 8221; Det er ikke for alltid.

L & # 8217; Selvkarantene kan være vanskelig, men adressering er ikke umulig.

Faktisk kan det være en flott mulighet til å være kreativ om hvordan du bruker din egen plass, mens nye ferdigheter er utviklet i selvhjelp som vil være nyttig lenge etter en sykehusinnleggelse på stedet.

Og enda viktigere, betyr at du tar de nødvendige forholdsregler for å beskytte deg selv og ditt samfunn!

Å gjøre din del for & # 8220; flate kurven & # 8221; Selv om det noen ganger er ubehagelig, er det det beste forsvaret vi må senke skjermen. Du gjør det rette, så motstå.

Sam Dylan Finch er en utgiver, forfatter og digital media strateg i Bay-området i San Francisco. Er leder av redaktøren av psykisk helse og kroniske sykdommer på Healthline. Finn det opp Twitter Og Instagramog finn ut mer om SamdylanFinch.com.