5 tips for å forsvare din mentale helse

L & # 8217; Selvforsvar kan være en nødvendig praksis når det gjelder å motta tilstrekkelig medisinsk behandling som er mer egnet for deg. Gjør det imidlertid vanskelig, spesielt når det gjelder å diskutere problemer knyttet til din mentale helse.

Som psykiater hadde jeg mange av mine pasienter som uttrykte frykt for å fortelle meg hva som virkelig prøvde deres rusmidler, diagnose og behandlingsplan. De delte også de negative erfaringene de hadde da de diskuterte deres behandling for mental helse med andre helsepersonell.

Så spørsmålet er: Hvordan kan du forsvare deg selv til å være tilstrekkelig, som en pasient, for å få best mulig behandling for ditt mentale velvære?

Det er noen grunnleggende forslag som kan hjelpe deg med å starte denne praksisen på nytt, fra å skrive dine bekymringer og spørsmål for å få en supporter med deg til dine økter.

Så hvis du trenger å lære å forsvare deg selv, eller du har en familie eller en stram venn som er i denne situasjonen, bør du vurdere følgende fem forslag.

1. Ta med en liste over spørsmål og diskutere alle «8217; start av avtalen

Siden du vanligvis ikke har mye tid med legen din, er det viktig å etablere tonen ALLE & # 8217; Start av avtalen: Begynn å si at du har spørsmål du vil svare på.

Men hvorfor bør du snakke om dette hele & # 8217;?

Som leger, en av de første tingene vi gjør, er å legge merke til & # 8220; hovedklager & # 8221; av pasienten, eller hovedproblemet og besøkets motiv. Så hvis du har spesifikke tvil, gi oss beskjed om alle «8217; start og vi vil prioritere.

Videre kan opprette en liste hjelpe deg med å unngå å glemme de spørsmålene du har og potensielt redusere din angst i å stille spørsmål først.

Og hvis legen din på slutten av avtalen din ikke har svart på dine spørsmål, kan du definitivt avbryte legen din og bare spørre: «Vi kan sørge for at du undersøker disse spørsmålene jeg brakte før du forlot?& # 8221;

2. være i tide

Diskutere psykiske helseproblemer krever generelt mer tid enn andre typer medisinske problemer. Selv om det kommer til tiden, kan det virke som et åpenbart forslag, jeg kan ikke understreke nok L & # 8217; Viktigheten av å ha mer tid som mulig med legen din for å møte dine bekymringer.

Jeg hadde pasienter som har kommet sent til avtaler, og av denne grunn har det ment å prioritere de mest presserende bekymringene som bare bruker den gjenværende tiden som forblev der. Dette betydde at noen av pasientens spørsmål måtte vente til min neste avtale tilgjengelig.

3. Ta med en kjære venn eller et familiemedlem med deg

Noen ganger er vi pasienter ikke de beste historikerne. Vi pleier å glemme visse ting som skjedde i vår fortid, eller til og med hvordan de har skjedd, spesielt i forhold til vår helse.

Av denne grunn kan det være nyttig å bringe noen med deg alle / # 8217; avtale for å gi et sekundært perspektiv, både på hva som skjedde både hvordan det skjedde. Å ha en forsvarer kan også være spesielt nyttig for å styrke pasientens bekymring når det ikke føles at dets problemer blir lyttet til eller forstått.

For eksempel, hvis en pasient rapporterer å ha prøvd mange rusmidler uten mye lettelse fra symptomene, kan en advokat gi støtte til å informere seg om de nye behandlingsalternativene for å håndtere pasientens symptomer.

4. Praksis l & # 8217; selvforsvar med noen du stoler på

Å forsvare deg selv er ikke nødvendigvis lett for alle, for noen kan det også kreve praksis, noe som er helt normalt. Faktisk kan praktisere hvordan man forsvarer oss selv kan være nyttige for enhver utfordring vi kan møte i livet.

En fin måte å gjøre det på er å jobbe med din terapeut, eller med en smal slektning eller en venn, hvor du spiller legen din, og du forklarer dine bekymringer. Dette kan hjelpe deg med å minimere L & # 8217; angst du kan prøve under den faktiske avtalen.

5. Understreker tyngdekraften til det du opplever

Mange av oss har en tendens til å minimere våre erfaringer, spesielt hvis vårt humør synes å være bedre på tidspunktet for avtalen vår. Det kan være vanskelig å innrømme at vi sliter.

Vær imidlertid ærlig og den mest åpne mulige på alvorlighetsgraden av symptomene kan påvirke ulike komponenter i behandlingsplanen. Dette kan inkludere det nødvendige nivået av omsorg (tenk på å henvise til spesialister eller til og med til intensive polikliniske behandlinger), narkotika og doseringsjusteringer og til og med tidligere intervaller for oppfølgingsbesøk.

Å forsvare din mental helse kan være vanskelig, men det må ikke være

Forsvare oss selv og vår mental helse kan føle seg ubehagelig og indusere angst, men det må ikke være slik. Vet hvordan du bedre skal forberede seg på en overhengende avtale og diskutere dine psykiske helseproblemer kan bidra til å gjøre prosessen enklere og sørge for at du får svar på dine spørsmål og håndterer bekymringer.

Strategier Hvordan lage en liste med spørsmål, Vet hvordan du skal heve disse bekymringene i løpet av avtalen og praktisere hvordan du skal forsvare deg med noen du stoler på, kan gjøre prosessen mindre stressende og til og med bidra til å styrke din tillit til å ta ansvar for din mentale velvære.

Vania Manipod, er, er en psykiater sertifisert av Rådet, en assisterende klinisk professor i psykiatri på Western University of Health Sciences og nå øvelser i et privat studio i Ventura, California. Han tror på en helhetlig tilnærming til psykiatri som inkorporerer psykoterapeutiske teknikker, kosthold og livsstil, i tillegg til narkotikabastighet når det er angitt. Dott.SSA Manipod har bygget et internasjonalt følgende sosiale medier basert på sitt arbeid for å redusere stigmatikk av mental helse, spesielt gjennom henne Instagram og bloggen, Freud og mote. Videre snakket det på nasjonalt nivå om emner som utbrenthet, traumatiske hjerneskade og sosiale medier.