5 små måter å organisere når depresjonen har andre ideer

Helse og velvære berører hver av oss annerledes. Dette er en persons historie.

Fra # 8217; høststart på de kaldeste månedene av året, lærte jeg å forvente (og administrere) min sesongbaserte affektive lidelse (trist). Som noen som også bor med en D & # 8217-forstyrrelse; angst og identifiserer seg som en svært sensitiv person (HSP), jeg pleier å se etter de tingene jeg kan sjekke i min verden.

Everyday, uunngåelig, jeg sitter å skrive min & # 8220; vinter forberedelse liste & # 8221;, hvor områdene i mitt hjem som trenger organisering og eviction. Vanligvis i november ble mine gamle strøk donert, gulvene ble vasket og alt synes å være som om det var i sin plass.

Det viser seg at mine tanker er forankret i vitenskapelige studier som viser at organisasjonen er et effektivt verktøy for å få et sunnere liv, både mentalt og fysisk.

en studere Han fant ut at den fysiske handlingen med å rydde hjemmet hans kan gjøre en person mer aktiv og generelt sunnere.

Mange profesjonelle arrangører synger roser om å forbedre sin psykiske helse gjennom organisasjonen, inkludert Patricia diesel, En organisasjonsekspert, uorden instruktør og skaperen av et program kalt mindful verktøy for organisert levende.

Som spesialist sertifisert i kronisk disorganisering og spesialist i hamding, har diesel vært vitne om kraften i kraften til & # 8217 organisasjon i livet til mennesker.

«Å adressere de følelsesmessige og mentale komponentene i sykdommen er grunnleggende for den underliggende årsaken. Jeg tror at rotet er en ekstern manifestasjon som gjenspeiler kroppen og det overveldede sinnet & # 8220; forklarer.

5 små måter å organisere din mentale helse

Hvis du er i depresjon, eller du helbreder fra et panikkanfall, kan tanken på rengjøring sikkert være overveldende. Men jeg vet også at uorden har en tendens til å få meg ned enda mer i en statlig sjel. Så, jeg oppdaget mine måter å møte organisasjonen uten å forlate at du tar vare på meg.

Her er fem måter å ødelegge deg i lidelse, selv i dine mest krevende mentale helse dager.

1. Kast perfeksjon utenfor vinduet

Selv når jeg var mest, presset jeg ofte til meg selv for å få ting til å se ut som «8221;.

Siden da har jeg lært at perfeksjon og betingelsene for mental helse har en tendens til å være live opposisjon l & # 8217; en med den andre. Den sunnere ruten er å akseptere at hjemmet mitt ikke er perfekt i vintermånedene. Hvis ting generelt er organisert, kan jeg akseptere kaninstøvkaninen som kan krysse reisen min.

Også diesel er D & # 8217; enighet med denne tilnærmingen.

Organisasjonen gjelder ikke Perfection & # 8221; sier. «Dette er en kvalitetsstandard i livet. Alles standarder er forskjellige. Så lenge det organiserte miljøet er i tråd med disse standardene og bryter ikke en livskvalitet som hindrer eller er skadelig for livet til den personen, vanligvis vil en person finne aksept og fred fra denne & # 8220;.

2. Bryte alt i små biter

Siden suppeal er et stort problem for de som sliter med psykiske lidelser, som L & # 8217; Angst, Diesel anbefaler å dele et organisatorisk prosjekt i attraktive stykker.

«Hjelp folk til å se på det overordnede prosjektet som må være fullført & # 8230; så viderekobler vi det i forskjellige kategorier. Så vi vurderer prioriteten til hver kategori og starter med nivået som reduserer jo mer og # 8220; forklarer.

Lens gjør at personen ser hele prosjektet og hjelper deg med å se hvordan du gjør det på håndterlig måte & # 8221;.

Ofte kan en liten innsats reinvigorere sinnet og skape fart for å øke følelsen av motivasjon. Men det er ikke alltid så hvis du bor med et psykisk problem. Vær forsiktig med deg selv hvis du mister en dag, eller du er i stand til å forplikte deg bare i 10 minutter.

3. La de objektene du ikke trenger

Fysisk lidelse skaper ofte lidelse i tankene, spesielt hvis den uorden har tatt over livet ditt og din plass. Diesel hjelper folk med Dell ‘# 8217; Akkumulering, deling forslag som også kan dra nytte av ikke-bunter.

«Det er ikke et spørsmål om å organisere hvor mye å bli kvitt og separasjon fra sine egne ting uten skam eller skyld. Når dette er gjort, er organisasjonen vanligvis ikke et problem / # 8220; sier.

4. Eliminere distraksjoner

Å være svært følsomme betyr å ha en sensorisk lidelse som kan overbelaste veldig raskt. Sterke lyder, overflod av forvirring og en liste over ting å gjøre i vakker utsikt kan umiddelbart forstyrre min konsentrasjon og flytte bort fra et hvilket som helst prosjekt jeg jobber med.

Når jeg organiserer, husker jeg miljøet den mest avslappende mulige gjennom fred og ro. Jeg legger en blokk når jeg vet at jeg ikke vil bli trukket bort.

5. Se det endelige resultatet

Blant alle mine psykiske helseutfordringer er sesongmessige depresjon den som tørker opp fra en motivasjon til å rense eller organisere meg selv. Diesel sier det er fordi depresjon kan skape en mentalitet som føles beseiret. I dette tilfellet er det viktig å understreke det ultimate målet.

«Hjelp folk til å se visjonen om det endelige resultatet, og vi bruker ekstra verktøy for å hjelpe den visjonen til å gjøre livet, både med et visningslett eller gjennom journalen. L & # 8217; Generelt mål er å hjelpe dem til å føle seg sterkere & # 8220; sier.

Og hvis resten svikter, husk at du alltid kan be om hjelp hvis du trenger det.

«Folk som lider av disorganisering er kroppen og det overveldede sinnet, så har et støttesystem og verksted for å kontakte er ekstremt viktig for stabilitet. Støtte er fundamental & # 8220; sier diesel.

Shelby Deering er en livsstilsforfatter basert i Madison, i Wisconsin, med en mastergrad i journalistikk. Det spesialiserer seg på velstandsskriving og de siste 13 årene har bidratt til nasjonale butikker, inkludert forebygging, Runner & # 8217s verden, vel + god og mer. Når han ikke skriver, finner du det å meditere, på jakt etter nye organiske skjønnhetsprodukter eller utforske lokale stier med sin mann og Corgi, ingefær.