5 naturlige mykemidler for avføringen

Beskrivelse

Forstoppelse er en av de vanligste gastrointestinale problemene i verden. Bare i USA påvirker ca 42 millioner mennesker, ifølge Nasjonalt institutt for diabetes og fordøyelsessykdommer og renali (Nydk).

Mange mennesker vender seg til motbenkløsninger for å myke avføringen, men disse kan ofte få uønskede bivirkninger. Disse bivirkningene kan inkludere:

  • spasmer
  • kvalme
  • opphovning
  • gass
  • Andre gode problemer

Hvis din tid på badet er irriterende, og du foretrekker å ikke berøre det medisinske skapet, ikke vær redd. Det er mange naturlige måter å myke feces på.

Her er noen av dem:

1. Spis mer fiber

Menn bør ta 38 gram fiber en dag og kvinner 25 gram, ifølge Akademi for ernæring og dietetikk. Men den midterste voksen er bare omtrent halvparten, så legg til mer på kostholdet er ofte en god løsning.

Det er to typer fibre: løselig og uoppløselig. Oppløselig fiber absorberer fuktighet i mat og bremser ned fordøyelsen. Dette kan hjelpe deg med å holde deg til å justere hvis du inkluderer den i din daglige rutine. Den uoppløselige fiberen gir volum til avføres og kan bidra til raskt å lindre forstoppelse så lenge du drikker nok væsker for å presse avføringen. Uoppløselig fiber har den ytterligere fordelen av å eliminere toksiner fra kroppen raskere.

Gode ​​løselige fiberkilder inkluderer:

  • appelsiner
  • Epler
  • gulrøtter
  • Mel d’havre
  • linfrø

Gode ​​kilder til uoppløselig fiber inkluderer:

  • valnøtter
  • frø
  • fruktskinn
  • Mørke bladgrønnsaker, som kål eller spinat

2. Drikk mer vann

Feces blir hard, growose og muligens smertefulle når de ikke har nok innhold D’vann som de går inn i tykktarmen. Dette kan oppstå av mange grunner, inkludert stress, reise og som en bivirkning av narkotika. I tillegg til de harde avføring, gjør dehydrering en mer stressende person, som ytterligere kompliserer fordøyelsesproblemer.

Drikk ganske væsker, spesielt vann, kan hjelpe deg med å unngå denne ubehagelige situasjonen, Ifølge studier. Men regelen om åtte briller om dagen er ikke en universell sannhet. Ulike mennesker har forskjellige hydreringsbehov. Her er en generell regel å følge: Hvis urinen er mørk gul, lavt volum og ikke veldig hyppig, mottar du ikke nok væsker, og du kan allerede være dehydrert.

3. Gå en tur

Akkurat som fiber, 8217; medium amerikaner gjør ikke nok trening. Mer enn en tredjedel av amerikanerne er overvektige, ifølge Sentre for kontroll og forebygging av sykdommer (CDC). Trening Bidrar til å stimulere fordøyelsen Fordi mens du beveger deg, beveger kroppen din også feces gjennom tarmen.

I tillegg til å tilby en midlertidig lettelse, kan den fysiske øvelsen hjelpe deg med å gå ned i vekt, noe som har vist seg å redusere gastrointestinale problemer som forstoppelse. Snakker i 30 minutter til fots etter at et måltid kan hjelpe kroppen din bedre fordøye mat og fremme en vanlig fordøyelse.

4. Prøv Epsom Salt

Salt og # 8217; vann Epsom er ikke bare utmerket for å lindre muskelsmerter. De er også gode til å oppløse trakassering avføreren. Du kan finne en rekke produkter for Epsom Salt Bathroom her.

Legg til 3-5 Epsom Salt Cups i badekar. L’Soaking er avslappende og øker peristaltisk bevegelse av Dell & # 8217;. Du absorberer også magnesium gjennom huden.

Magnesiumsulfat er en viktig del av Epsom Salt. Hvis det tas oralt, kan det være effektivt å lindre kortsiktig forstoppelse. Oppløs støv i 8 gram vann. Maksimal dose for en voksen eller et barn over 12 år skal være 6 ts. Maksimal dose for et barn mellom 6 og 11 skal være 2 ts. Barn under 6 år bør ikke ta epsoms salter.

Dette anbefales ikke til regelmessig bruk. Det er lett for tarmene å bli avhengig av avføringsmidler. Siden smaken er litt og # 8216; ubehagelig, kan det være verdt å sprøyte sitronsaft i løsningen før du drikker.

5. Drikk mineralolje

L’mineralolje er et avføringsmiddel smøremiddel. Når den administreres oralt, kan den favorisere tarmbevegelsen ved å belegge avføringen og tarmen med en vanntett film. Dette holder fuktigheten på G’inne i avføringen slik at du passerer lettere. Laxativene til mineraloljer er tilgjengelige her. Laxativene er kun konstruert for kortsiktig bruk, så bruk dem ikke i mer enn 2 uker.

utdanning viser også at oljen D’linolje og # 8217; linolje kan være effektiv som mineralolje for behandling av forstoppelse hos personer som behandles for nyresvikt. Gravide kvinner bør ikke ta mineralolje. Snakk med legen din før du bruker barnas mineralolje.