5 måter å finne glede i å flytte kroppen din, for hver kropp

Tenk deg alle måter å fullføre denne erklæringen på:

L’Øvelse er & # 8230;

  • noe jeg må gjøre for å gå ned i vekt
  • for idrettsutøvere
  • tøff og svett
  • det er ikke morsomt
  • Foreskrevet av legen min
  • Noe som jeg ikke er bra
  • pinlig

Jeg gjorde ikke et barns sport.

Jeg ville virkelig være med vennene mine i videregående tennislag, men ingen kunne ta narr av noen ferdigheter. Da de sluttet å prøve å lære meg, kom jeg tilbake til bøkene mine.

Noen tiår har gått sammen med mange påskrifter i treningsstudioet, gruppeundersøkelser og 30-dagers programmer for «8220, bringer tilbake i form raskt & # 8221;.

Det er folk som trives med intense treningsøkter, Li Braamano. Jeg ønsket også å skaffe vekt som en olympisk; Jeg ønsket å utløse frykten i hjertene til de skumle boksene i form av en mann; Jeg ønsket å kjøre en maraton slik at du kan sette en klistremerke og 26.2 & # 8221; På min støtfanger.

Men seriøst? Å finne motivasjonen har aldri vært lett og & # 8220; ingen smerte, ingen inntjening og # 8221; Det har aldri vært min mantra.

I vår Instagram / CrossFit-kultur / før og etter, er øvelsen en ting som leser oss til å gjøre: Tjen til priser, demonstrere verdi, endre kroppen vår.

Gledelig bevegelse er noe annerledes: det burde få deg til å føle deg bra. Med gledelig bevegelse, fokuset på’fysisk aktivitet er på gleden i stedet for på resultatene.

Da jeg lærte av gledelig bevegelse, spurte jeg meg selv: «Hvilke aktiviteter er morsomme? Hva jeg vil gjøre? & # 8221;

Så skjedde et mirakel. Jeg fant aktiviteter som fikk meg til å føle meg bra & # 8211; Ønsker Ardently & # 8211; Og de åpnet meg på hvor mange forskjellige måter det er å flytte at de ikke er straffende.

En kraftig bevegelse bare fordi det får deg til å føle deg bra.

5 måter å finne glede i bevegelse, ikke «8221; Eller skam tillatt

1. Husk en «8217; favoritt barndommen

Jeg har en minitrampol på hjemmekontoret mitt. Jeg jogget, men wow, det var kjedelig.

Når noen fortalte meg alle de store tingene som rebounden (det voksne ordet å hoppe på en trampoline) kan gjøre for kroppen, var jeg spent på å prøve igjen. Jeg hadde ingen anelse om å kunne sprette over som et barn i en trampolinpark og føle seg lykkelig, varm, sliten og skinnende alt på en gang.

C’Det var noe du likte å gjøre som et barn bare fordi det var morsomt? Løpe mellom sprinklere, danse med musikkvideoer eller sprette en ball på siden av huset? Kanal deg selv D’barndommen og prøv igjen. Tenk på alle de morsomme tingene du kan gjøre hvis du føler deg gammel og dum, du får ikke hindre deg!

2. Involvere en venn, til og med lang avstand!

I 2019, jeg og min venn l. Vi vil feire 25 år siden vi møtte. Dessverre tilbrakte vi mesteparten av tiden i forskjellige stater og sa: «Hvis vi bodde bare i samme by, ville vi gå / svømme / ville prøve nye ting sammen hver dag & # 8221;.

Venner har en måte å forsterke motivasjon mens du reduserer selvbevissthet. Selv om det er 1,053 miles mellom oss (fra San Antonio, Texas, til Athen, Georgia), L. Og vi gjør vårt beste for å gå og gå sammen & # 8221;. Vi deler bilder fra stien eller fra fortauet, vi hevder at når en av oss har dårlig vær, blir vi poetiske når himmelen er klar.

Vi minner hverandre så ofte så bra som det er fint å være forankret på jorden, så vi motiverte å fortsette å gå ut.

En venn ville gi deg motet til å prøve noe nytt? Velg en venn og ta en plan. Hvis du ikke har det gøy, gå til neste ting!

3. Finn noe du føler deg befriende

Kjører bak en barnevogn var en av de sterkeste og frigjørende opplevelsene jeg noensinne har hatt. Jeg er så vant til å skyve en barnevogn som jeg følte meg ubalansert uten det. Hvor armene mine går? Min flaske d’vann?

De barnevognene har gått, og så kjører det for nå. Jeg prøver ikke den samme glede nå som da jeg lærte gatene i nabolaget mitt, og viste verden til et barn som trukket med rytmen og solen.

Nytt morskap, en ny jobb, en usikker økonomisk situasjon: Så mange livsarrangementer kan få deg til å føle deg ute av kontroll eller blokkert. Noen ganger blir vi selv brygget av mangel på forandring.

Løpet tok meg ut av huset og ut av hodet mitt da jeg følte meg fanget hjemme med et barn og # 8217; angst postpartum.

C’Det er en måte å skape en plass rundt deg? Se etter frisk luft, sol og nok plass til å skanne horisonten. Så bevege seg fritt.

4. Yoga er overalt og for alle (inkludert barn)

Jeg gjør bokstavelig talt yoga med glede & # 8211; var min yoga lærer i de siste fem årene. Selv når yoga gjør vondt, når han reiser sinne og traumer, har jeg en innebygd påminnelse om at & # 8220; Joy ​​& # 8221; Det er fortsatt en del av formelen.

For noen år siden oppdaget jeg et nytt element i glede i yoga: nysgjerrighet og deltakelse av mine døtre. Jeg er ikke den slags foreldre til en lekeplass, som spiller jakten eller synkende fra det gigantiske lysbildet. Men jeg prøver å snike seg i en PO & # 8216; av yoga mens barna mine er under føttene mine, og de blir med naturlig. Du er ikke snill hvis du ikke har sett et rystet 3 år gammelt barn i treposen.

Barn er bevis på at yoga ikke bare er noe du lærer i et studio. Måten du sitter på gulvet, måten du tar deg etter en lur, slik du bruker posisjonen til å påkalle strøm, gjør du allerede yoga.

Hvis du ikke har penger eller sikkerhet for et kurs, men du føler deg fortsatt tiltrukket av å trene, ta en bok fra biblioteket eller finn en video på YouTube.

5. Svømming uten sving

Jeg tilbrakte videregående skole i min venns gårdsplass, men vi var ikke og # 8220, svømming og # 8221;. Vi gikk rundt, flytende, ignorerer solkrem, gjør dødelige hopp fra trampolinen. Hvis jeg kunne gjenskape de dagene nå, ville jeg gjøre det om et sekund.

Men svømming å trene? Jeg trodde at hvis jeg ikke snudde seg med en perfekt skanningsløp og respiratorisk rytme, teller min svømming ikke & # 8220; talt & # 8221;. Det var en glede å flyte rundt bassenget på ferie, se på himmelen.

Det var overbærende. Og hva C’det er galt i dette?

Nylig oppdaget jeg en ny glede i svømming: Wallows i bassenget for barn med mine små barn. Vi alle late som å være tegnene til Moana, og vi ender med å bli drenert og hvilte lykkelig på sen ettermiddag.

Du føler deg hjemme i vannet, men du vet ikke hva du skal gjøre med deg selv? Mitt råd er å gjøre det du vil: Spill, flyter, flytte, lage en vertikal på hodet ditt.

Det var en utfordring for hele livet som gjorde aktivitetene jeg burde gjøre: Helse, Fitness, Vekttap. Jeg aksepterte en ny utfordring å gjøre ting som ikke suger glede.

Når du finner ut hva disse aktivitetene er for deg, kan du låne min nye mantra:

Øvelsesbevegelse & # 8230;

… Det er morsomt.

Anna Lee Beyer skriver om mental helse, foreldre og bøker for Huffington Post, Romper, Lifehacker, Glamour og andre. Gå for å finne den Facebook Og Twitter.