5 enkle måter å lindre tankene dine

Beskrivelse

Mange føler seg overveldet av stress, spesielt når livet er fullt av forpliktelser. Mange avslappende aktiviteter og rømming, som en dag på spaet eller en ferie i helgen, har en høy pris. Dette kan sette dem over budsjettet ditt. Heldigvis trenger du ikke å bruke mye penger for å frigjøre en PO & # 8216;. Det er mange billige måter å sette tankene dine på. Ta deg tid til å prøve disse enkle strategiene for å lindre stress og bekymringer.

Meditere

Du tror kanskje at meditasjon krever & # 8220; Fra alle tanker og bekymringer. Men det er ikke alltid slik. I mange populære former for meditasjon, direkte dine mentale energier på en bestemt måte. For eksempel kan du konsentrere deg om en enkelt lyd, ord eller frase-anrop & # 8220; Mantra & # 8221; Gjenta det om og om igjen mens de mediterer. Populære Mantraer inkluderer lyder & # 8220; OM & # 8221; O & # 8220; SO-HAM & # 8221;. Hvis tankene dine vandrer mens du mediterer, bare ta et øyeblikk for å legge merke til tankene som har distrahert deg, før du går tilbake til din mantra.

Hvis meditasjonen av mantraet virker for komplisert, kan det hende du finner enklere enkle pusteøvelser. Sitt i en komfortabel posisjon, lukk øynene dine og fokuser oppmerksomheten din til pusten din. Prøv å redusere pusten ved å ta lange dype åndedrag og utløpe dem sakte.

Stress kan øke hjertefrekvensen og la tankene i gang. Fokuserer på lengre åndedrag og linse eller meditativ mantra, kan du kanskje redusere hjertefrekvensen og føle deg mer komfortabel.

Trening

Mange mennesker finner følelsesmessig utgivelse gjennom L & # 8217; fysisk aktivitet. Involver kroppen din opptar deg og distraherer deg fra lister over ting å gjøre og frustrerende situasjoner for en PO & # 8216;. L & # 8217; Trening reduserer også kortisolproduksjon, et stresshormon. Utløser produksjonen av kroppen av kjemiske stoffer, kalt endorfiner.

Når du er stresset og opptatt, # 8217; trening kan være den siste tingen du vil gjøre. Men en god trening kan hjelpe deg med å avsløre humøret ditt og skjerpe ditt sinn. Program tid til å gå på treningsstudioet eller å gjøre aktiviteter alle & # 8217;. En aerobics leksjon, yoga strekker seg eller en rask tur rundt den isolerte # 8217; isolert kan være akkurat det du trenger å la ut.

Gå en tur

Mens en kraftig tur kan være en «8217, utmerket treningsform, kan en langsom tur hjelpe til med å slå sinnet. Ta bort fysisk fra en stressende situasjon ved å ta en tur kan hjelpe deg med å frigjøre ditt sinn og skape en følelse av avstand fra dine bekymringer. Du kan også finne det naturlige scenariet at mange turstier gir beroligende.

Neste gang du føler deg stresset eller engstelig, bør du vurdere muligheten for å besøke en nabolagspark, en lokal hage eller en tursti i nærheten. Hvis du bare har tid til en kort spasertur, ta et øyeblikk å gå rundt i blokken din. Noen ganger, et pust D & # 8217, frisk luft er alt du trenger.

Spill et spill

Selv når programmet ser stramt, er det viktig å ta tid med familie eller venner. Å gjøre et morsomt spill sammen kan hjelpe deg med å føle deg mindre stresset. Enkle kortspill, som galte eights, kan være utfordrende nok til å holde deg interessert, uten å slå på for mye konkurranse. Selv bordspillene med en langsom, men gjennomtenkt rytme, som Scrabble, kan hjelpe deg med å distrahere ditt sinn fra andre stressfaktorer. Aktive spill, som Frisbee Golf kombinerer avslappende krefter i spillet og # 8217; trening.

Multiplayer-spill tilbyr også fordelen av sosial tid. En av de beste måtene å forbedre humøret ditt omgir deg med folk du elsker.

Rømmer i en bok

C & # 8217; Det er en grunn til at JK Rowling, Stephen King og Suzanne Collins er forfatterne av beste selger: deres bøker skaper hele verden hvor leserne kan unnslippe. Uansett hvilken type historie du liker, kan nesten alle finne minst en forfatter som inspirerer deres fantasi.

Hvis du ikke anser deg en leser, ta en tur i ditt lokale bibliotek for å spørre en bibliotekar. Har ofte lister over avlesninger med et bredt utvalg av bokforslag, inkludert thrillers, romantikk, dramaer, komedier, minner og bøker fra andre sjangere. Hvis du ikke liker romaner eller poesi, kan navnebøkene appellere. Hvis du foretrekker bilder til ord, kan grafiske romaner eller tegneserier være din stil. Hvis du ikke har tid til å lese, kan en lydbok på nytt skrive inn programmet. Lydbøker lar deg lytte til historier mens du håndterer andre aktiviteter, hvordan du lager middag eller gjør provisjoner med bil.

Slapp av en prioritet

Stress kan få deg til å føle deg sliten, engstelig og sliten. Over tid kan det ha en negativ innvirkning på din mentale og fysiske helse.

Du kan ikke helt eliminere stress fra livet ditt, men du kan ta tiltak for å lindre den. Det er ikke nødvendig å bruke litt flaks for å begynne å føle seg bedre. Ta deg tid til A & # 8217; Enkel og avslappende aktivitet kan gjøre en forskjell for humøret ditt. Over tid kan du oppdage at stresset ditt ikke virker så overveldende. Dette kan hjelpe deg med å møte den neste utfordringen du møter.