5 enkle måter å gjenopprette etter å ha spist for mye

Selv de sunnere folk krysser faser der for mye arbeid, for mange parter eller en tett sosial kalender fører dem til å hengi seg til overflødig med søtsaker, rik mat, fettburgere eller kontors snacks.

Og hvis du jobbet (og spilte) hardt, hvorfor ikke gi deg litt & # 8216; av penger, rett?

Ikke så fort.

Mens l & # 8217; Innstrømning sent netter på arbeid, er aperitiffer på kontor og bryllup kort, denMatmodeller som utvikles i denne perioden kan bli dårlige vaner.

Når du knytter mat på hendelser og anledninger, begynner du å adoptere demEmosjonelle bånd Hver gang du er aktivert. For eksempel, hver gang du føler deg stresset eller sliten, ta en halvliter iskrem for enkelhets skyld.

Heldigvis er løsningen for å komme tilbake på sporet etter en periode med overskytende mat ikke frata mat eller signere en rensing av juice. Her er mine forslag for å hjelpe deg med å etablere sunne og realistiske mål og møte de underliggende problemene som kommer fra # 8217; overskudd av mat.

1. Gjenopprett mentaliteten din

Del på Pinterest

En av de vanligste feilene som folk forplikter seg når de vil komme tilbake til veibeskrivelsen med et sunt kosthold, er private matvarer & # 8220; usunn & # 8221; som elsker.

Å fortelle sannheten: 8217; tilnærming alt eller ingenting virker ikke; har aldri jobbet for noen fordi det ikke er bærekraftig.

Som ernæringsårende diett, tror jeg på balansenes praksis,Lytter til kroppen dinOg finn sunnere måter å nyte favorittmatene dine. Gjør utveksling av sunn mat en av de beste måtene å spise favorittmåltider uten å miste dem.

Hvis ost makaroni er din favoritt parabol, fra en sunn touch erstatte osten med a Velsmakende cashewesaus Redusere mettet fett. Bytt smør ved hjelp av ekstra jomfru kokosnøtt eller olje eller avklart smør matet med gress.

Ta ting om dagen om gangen og etablere små og realistiske mål som du kan nå hver dag. Kanskje målet ditt er å starte dagen med en sunn frokost eller med forberedelse av et måltid for minst ett måltid i uken. På denne måten kan du måle fremgang hver dag i stedet for å forberede seg på feil fordi du er for overveldet.

2. Fyll ut av fiberrike matvarer

Del på Pinterest

C & # 8217; er en grunn til at du ikke føler deg helt fornøyd etter å ha spist sukkerholdige og fettstoffer med tomme kalorier. De matene mangler fiber og proteiner som opprettholder stabiliserte blodsukkernivåer og holder sult i sjakk.

Når du spiser en diett rik på fibre fulle av en rekke frukter og grønnsaker, hele korn, bønner og mer Vegetabilske-baserte proteiner, Du vil fylle opp raskt og du vil forbli full lengre. Videre er mange fiberrike matvarer rike på antioksidanter som bidrar til å bekjempe kroppen betennelse forårsaket av stress, høye nivåer av kortisol og usunne spisevaner.

Jeg anbefaler min Stripped Green Smoothie til kunder for å hjelpe dem med å tilbakestille etter en periode med overflødig mat fordi den er rik på fiber, dårlig sukker og rik på vitaminer og essensielle næringsstoffer.

3. Mat plan

Motstå all & # 8217; puls for å bestille en kontur av frites til lunsj? Hvis du har problemer med å si nei, er den beste strategien for å bekjempe den tvangsmessige spisestedet å skape en sunn matplan som inkluderer frokost, lunsj, middag og til og med desserter.

Og når de søte eller smakfulle begjærene slår, sørg for at du har sunne snacks i arsenalen din. Det er mindre sannsynlig at du går ut av gaten fordi du har en reserveplan.

Mitt råd for Måltid planlegging er å lage en liste over retter du ønsker å spise i løpet av uken og skrive en matliste og ingredienser du trenger.

Oppdag matstilen din: Du liker å blande og matche ingrediensene til måltidene dine, eller du liker å følge oppskriftene? Hvis du liker å blande og matche ingrediensene, skriv en liste over favorittmatvarer og hvordan du vil kombinere dem.

Og hvis du foretrekker å holde fast i oppskriftene, ta oppmerksom på maten du trenger å lage mat for rettene. Sørg for å ta vare på de tingene du allerede har hjemme for å unngå å kaste bort mat.

Opprette en liste over mat shopping du trenger, du unngår også å vandre uten en destinasjon for butikken, noe som kan føre deg til å legge til usunn mat som du ikke trenger til handlekurven din.

4. Dagbok

L & # 8217; Innføring i dagboken er en av mine referansestrategier for alt, fra # 8217; lindre stress til definisjonen av målene for å skape Bevissthetsendringer.

Hvis du spiste for mye, ikke C & # 8217, det er bedre måte å være ansvarlig, og jeg vil ikke bare skrive alt du spiser. Få dagboken som en & # 8217; mulighet til å skrive ned også hvordan du føler når du spiser disse matene, hva får deg til å føle deg ut av veien, og hvilke små skritt gjør du hver dag.

Det er viktig å skrive gode ting, for eksempel salater og sunne snacks du har forberedt, men skriver også dine utfordringer.

Når du omfavner dine ufullkomne spisevaner, lær hva dine utfordringer og fristelser er, og du kan skape strategier rundt dem. Så neste gang ønsket om doughnut hits, vil du være klar over hva som utløste det ønske, og du kan knuse det raskt.

5. Trening

Del på Pinterest

Mat og fitness Gå hånd i hånd. Du kan ikke ha en god helse uten begge, og det er derfor å inkorporere trening I din rutine er det så viktig.

Når du sitter fast i et overskytende matordning, reduseres stoffskiftet ditt og kroppen din kan ikke bruke energien effektivt fordi du bruker mer kalorier enn du bruker.

L & # 8217; trening kan akselerere metabolismen ikke bare for å forbrenne kalorier, men også å trene kroppen til å bruke karbohydrater effektivt og bruke fett som drivstoff.

Det er også følelsesmessige og mentale fordeler med # 8217; trening. Ta en tur når du er stresset, kan hjelpe deg med å nullstille og evaluere dine valg når du er forsøkt å stå eller spise for mye.

Fordi det er viktig

Overskuddet av mat er ikke noe å slå deg. Det er menneskelig!

Det viktigste er å være oppmerksom på forholdet ditt med mat og vite hvordan du kommer tilbake til vei etter en periode med overdreven overbærenhet.

McKel Hill, MS, Rd, er grunnleggeren avStrippet ernæring, Et nettsted for et sunt liv dedikert til kvinnens velværeoptimalisering over hele verden gjennom oppskrifter, ernæringsrådgivning, fitness og mer. Hans kokebok, & # 8220; Nutrition Stripped & # 8221;, var en nasjonal bestselgende og dukket opp på Fitness Magazine og Women & # 8217; S Health Magazine.