4 Øvelser for å treffe skinker, hofter og lår under graviditet

Fordeler med & # 8217; trening under graviditet

Å holde seg i form under graviditeten er bra for deg og ditt barn. En vanlig aerob og styrketrening trening kan forbedre graviditetsresultatet på mange måter. Kan:

L & # 8217; Øvelse kan også redusere sjansene dine for å utvikle graviditetsdiabetes. Å ha svangerskapsdiabetes kan øke risikoen for å utvikle type 2 diabetes senere i livet. Å ha svangerskapsdiabetes kan også øke risikoen for at barnet ditt skal bli født overvektig.

Ifølge en 2017 Studio, 22% av overvektige eller overvektige kvinner som deltok i et sykkeltaprogram på 30 minutter tre ganger i uken, har utviklet svangerskapsdiabetes, sammenlignet med nesten 41% av kvinnene som ikke har deltatt i programmet. Øvelsesgruppen tjente også mindre vekt under graviditeten.

Overvektige eller overvektige kvinner som trener i 30-60 minutter om dagen, kan tre eller flere ganger i uken redusere risikoen for å føde for tidlig, oppdaget a 2017 Studio av 1500 gravide kvinner.

Her er fire bevegelser som kan bidra til å styrke musklene i sidene, skinker og lår.

Løfter sidebenet

Disse legabilene forsterker musklene på sidene av hofter og lår. Sterke ben bidrar til å støtte vekten av den voksende magen og vil gi deg mer innflytelse under fødselen når det er på tide å presse.

Hvis du vil bruke anklervekter, spør legen din først og hold dem lys.

Hold deg rett, rett bak et bord eller en stol, føttene litt oppladet. Hold til stolen for å holde balansen.

Dell ‘# 8217; hip (flexion)

Bøyningen av hoften forsterker musklene i låret og # 8217; hip, som bidrar til å forberede kroppen til arbeidskraft. Du kan bruke ankelvekter hvis legen din sier at det er trygt.

Utvidelse av # 8217; hofte

Denne øvelsen styrker sidene for å hjelpe deg med å forberede seg på arbeidskraft. Bruk ankelvektene hvis legen din sier at den er trygg.

Kne nedgang (flexion)

Denne øvelsen styrker musklene på baksiden av låret som hjelper deg med å holde deg i oppreist og balansert posisjon med frontlastet. For å legge til en utfordring, bruk ankelvekter.

Sikkerhet i & # 8217; trening under graviditeten | Sikkerhet

Før du starter et treningsprogram, kontakt legen din for å sikre at den er trygg. Legen kan advare deg mot den fysiske øvelsen hvis du har komplikasjoner til graviditet. For eksempel, hvis:

De beste aerobiske øvelsene under graviditet er lav innvirkning, for eksempel:

Hvis graviditeten din er sunn, bør du kunne utføre de samme aktivitetene du gjorde før unnfangelsen, med få endringer. Unngå disse øvelsene, som kan være risikabelt for deg og ditt barn:

Vedta disse forholdsregler hver gang du trener:

Stopp å trene og ring legen din hvis du finner et av disse symptomene under treningen: