4 måter for et sunnere immunsystem når du har psoriasis

Beskrivelse

Mens lange sommernetter forsvinner på kalde høstkvelder, forlater tanning og skygge stedet for å hoste og nyse. De første tegnene på forkjølelse og influensa Sesongen er over oss.

Psoriasis Det er forårsaket av et dysfunksjonelt immunsystem der kroppen feilaktig lanserer en inflammatorisk respons. Dette svaret oversetter til rosa og skummelt hudplater eller andre symptomer som vanligvis settes i psoriasis.

Det er kjent at de som er på visse Immunosuppressor narkotika eller organisk for deres psoriasis Jeg har størst risiko for noen infeksjoner.

Disse legemidlene legger deg til størst risiko for infeksjoner fordi de prøver å rette opp lidelsen i immunforsvaret ditt som forårsaker psoriasis.

Dette kan være problematisk under visse omstendigheter fordi de stiene som endres, kan være avgjørende for å forebygge og behandle visse infeksjoner.

Selv om det er velkjent at disse stoffene setter deg med størst risiko for infeksjoner, er det ikke veldig klart hvis psoriasisen selv står overfor. Noen har foreslått at psoriasis selv kan sette deg i større risiko for lungebetennelse, men dette var ikke fullstendig validert.

Hva gjør dette enda mer forvirrende er at folk med psoriasis egentlig har en lavere risiko for noen hudinfeksjoner. Dette skyldes noen antimikrobielle faktorer som er overutviklet i huden av mennesker med psoriasis.

Så åpenbart er det ikke så enkelt. Men hvis du antar et biologisk eller immunosuppressor stoff for psoriasis, er det viktig å unngå infeksjoner.

Her er fire måter å holde seg sunne i løpet av kulde og # 8217 sesongen; påvirke mens du bor med psoriasis.

1. Spis mer svart kål salater

Eller egentlig bare mer Grønne bladgrønnsaker Og Cruciferous grønnsaker generelt. Salater, som spinat, chard og kål, så vel som brokkoli og kål, er rike på vitaminer og rike mineraler.

utdanning De viste at spesielle immunostimulerende forbindelser også inneholder. Fyll tallerkenen din med disse næringsstoffene kan hjelpe deg med å beskytte deg mot uønskede virus og mer.

Du må søke for å bekrefte koblingen mellom disse typer mat og psoriasis, men vær mer oppmerksom på disse grønnsaker og grønnsaker vil sikkert ikke skade.

Prøv å legge til en håndfull grønnsaker i morgen smoothie, eller hvis du er en ekte Daredevil, finner du rå spinat i en vanlig brownie-oppskrift som du gjorde ernæringsfysiologen og dietten Cynthia Sass Denne oppskriften.

2. Hold en god hygiene av hendene

Alkoholbaserte desinfeksjonsmidler er hensiktsmessige å bruke og pleier å være mindre irriterende Dell & # 8217; overdreven vask av hendene.

Videre, unngå å vaske hendene Overdreven i løpet av dagen. Ikke overskride ca 10 ganger. Bruk varmt vann og delikat såpe. Fingeren der følsom er et utmerket alternativ. Nøye.

Umiddelbart etterpå, bruk en tett fuktighetskrem eller vaselin.

Unngå å berøre øyne, nese eller munn med hender er en fin måte å forhindre infeksjoner.

3. Prøv gurkemeie

Hva de har i vanlig karri, gul ris og gylden melk? De inneholder alle gurkemeie, En strålende gul krydder som er en del av ingefærfamilien og brukes i mange asiatiske og indiske retter.

Curcuma inneholder curcumin, en helbredende substans som er ansvarlig for de fleste medisinske fordeler med dette krydderet, inkludert dens antioksidant og antiinflammatoriske egenskaper.

Forskning har vist at dette krydderet også kan bidra til å styrke immunforsvaret. Prøv å drysse den på kylling eller bakt fisk for å gi ham litt og smak og smak og smak.

Selvfølgelig snakker det alltid med din hudlege før du prøver ethvert hjemmemedisin for din tilstand.

4. Etablere en rutine av øvelser

Vanlig øvelse Det er en grunnleggende del av et sunt liv. Det hjelper deg å føle deg bra og i perfekt form.

Trening Det er spesielt viktig for folk med psoriasis siden de har høyere risiko for å ha hypertensjon, høyt kolesterol, diabetes og hjerteproblemer i forhold til de uten psoriasis. L & # 8217; Regular trening kan også bidra til å opprettholde et sunt immunsystem.

Hvis du finner det du får svette under treningen Det gjør psoriasis antenn eller setter deg mer ubehagelig, du kan vurdere alternative treningsordninger som AcquaMyM og svømming. Svømming og # 8217; Acquagym er gode alternativer hvis klor ikke irriterer deg.

Vandre om kvelden, når ikke C & # 8217; er solen, det er et godt valg. Det er også verdt å prøve vektløfting eller en lav nøkkel kardio leksjon.

Uansett hva du velger, sørg for at det er noe du liker, så du kan gjøre det til en del av din langsiktige plan.

Pass på at du diskuterer treningsregimet med legen din før du starter den.