4 Livsstilsendringer uten sukker har jeg laget for å styre type 2 diabetes

Helse og velvære berører hver av oss annerledes. Dette er en persons historie.

Jeg har type 2 diabetes i 20 år. For de fleste av disse årene prøvde jeg også å gå ned i vekt.

Du kan si at jeg er et livsmedlem i begge klubber: Jeg har type 2 diabetes og er på en diett. Jeg kan ikke gjøre noe for å ha type 2 diabetes. Jeg tar foreskrevne medisiner og gjør alt for å hindre komplikasjoner underveis.

Men vekten min er en faktor av min diabetes som er under min kontroll. Miste eller kontrollere vekt når du har diabetes er viktig, siden det bidrar til å holde blodsukkernivået.

Å miste vekt er vanskelig for alle, men kan være spesielt vanskelig når du har type 2 diabetes. En faktor er motstanden mot insulinet, som er når kroppen ikke kan behandle insulinet som den produserer. Dette oversetter til lagret fett og vektøkning, som begge var en utfordring for meg.

Også mange av stoffene jeg har tatt for å behandle min medisinske tilstand, tilskriver vektøkningen som en bivirkning. Selv om det ser ut til at jeg starter i en ulempe situasjon, er det viktig å miste vekt på å være sunnere og administrere diabetes symptomer.

Takle min diett yo-yo forbi med en sukkerfri topp

Jeg prøvde flere metoder for å gå ned i vekt gjennom årene: Hold deg til Atkins, Middelhavet diett, Dash dash, telle kalorier, spise på forskjellige tider og alle varianter av vektvaktere.

Før jeg starter igjen, min innsats for å gå ned i vekt, holdt jeg en dagbok av alt jeg spiste.

Etter en uke så jeg matvalgene mine og fant ut at sukkeret var i nesten alt jeg spiste.

Så jeg møtte # 8217; den eneste matgruppen som jeg hadde et forhold fra livet: sukker og alt som kommer fra det.

Det er en eufemisme å si at det ikke var lett. Slutte å røyke er en av de vanskeligste tingene jeg noensinne har gjort.

Sukker varmer meg, det holder meg innbydende og får meg til å føle seg satzio og gratulert. Kroppen min føles som om han hadde mer energi og jeg er i stand til å mentalt konsentrere seg om oppgaven ved hånden når jeg tømmer sukker.

Uansett i noen timer.

Så begynner følelsen av skyld og kroppen min faller fra sukkerbuzz, følelsesmessig og fysisk. Min bevissthet starter med & # 8220; hvorfor spiste du den kaken?& # 8221; Og jeg er ferdig for å føle seg lat og deprimert.

Men hvis nedgangen i sukkerendringene var dårlige, var midlertidige fysiske bivirkninger for å stoppe sukker verre.

I utgangspunktet gjorde de fysiske begjærene på grunn av sukkerabstinence meg irritabel og ubehag. Kroppen min vondt, mitt sinn løp og jeg hadde problemer med å sove.

Jeg savnet følelsen av komfort, jeg følte meg alltid etter å ha spist et stykke kake. Jeg ønsket å ardently sjokolade og fremfor alt jeg savnet Moka-aromaen som jeg brukte i min kaffe hver morgen.

Flere ganger kaster jeg nesten svampen og jeg stoppet. Fordi jeg er utsatt for alt dette? jeg lurte på. Men jeg ga ikke opp.

Resultater fra min nye livsstil uten sukker

Jeg mistet 20 pund siden jeg eliminert sukkeret fra kostholdet mitt. Alle & # 8217; Jeg startet tapt, fordi sukker var en så viktig del av livet mitt. Men jeg tjente mye mer: tillit, mer energi og en generell følelse av stolthet.

Gjøre bedre valg konsekvent, men ikke alltid, kan føre til langsiktig suksess. Her er noen endringer jeg har laget for å eliminere sukker fra My Food Program:

1. Med mindre du lagker det, ikke spis det

Skjulte sukker er overalt og spiser fastfood kan sabotasje noen bedre plan. Restaurantbesøk bør begrenses til spesielle anledninger og bare når det er nødvendig. Jeg planlegger måltidene mine på forhånd og unngår å lage mat som tilsatt sukker i oppskriften.

Hver nå og da spiser jeg fortsatt ut og de siste ukene har vært utfordrende på grunn av helligdager og sommeraktiviteter. Spise ute var en daglig begivenhet. Det var varmt og jeg ønsket iskrem. Jeg gjorde begge, men denne gangen spiste jeg bare en pellet av iskrem i stedet for to.

2. Les matetiketter

Det transformerte sukkeret finnes i nesten alt i supermarkedet. Jeg prøver å unngå mat med mais sirup med et høyt fruktoseinnhold og alt som ender med bokstaver & # 8220; OSE & # 8221;, som ofte er relatert til sukker.

Når jeg begynte å lese etikettene, var jeg overrasket over å lære hvor mye sukkerarbeidet C & # 8217; er i et brød. Er rik på karbohydrater, og det er lett å spise mer enn du burde. Eksperter anbefaler integrerte frokostblandinger, men de er også lastet med sukker, så jeg prøver å unngå dem for å unngå en topp av blodsukker.

3. Hopp over godteri platen

Ta tak i noe fra en tallerken med godteri hver gang jeg så en var min vane. Det gjorde ikke noe om det var en mint av ettermiddag eller en lollipop av banken, vanligvis trakk min hånd ut en håndfull noe sukkerholdig.

Noen mennesker er ok, nyter et stykke mørk sjokolade hver dag, men for meg virker det ikke. Hver gang jeg får selv den minste smaken av sukker, send meg for å se etter mer.

4. Bygge et støttesystem

Min beste venn har samarbeidet med meg for å holde seg frisk. Sukker har vært et problem for deg også. Selv om det nå ikke har type 2 diabetes, er det tilstede i familien din og endringene som det nå kan bidra til å forhindre det.

Stikker til min livsstil uten sukker har blitt umåtelig lettere og morsomt å vite at hun er inne med meg. Spør støtte vennene dine eller din familie eller bli med i en supportgruppe online for å bli motivert og sosial.

Bunnlinjen?

Å gi opp sukker har ikke vært lett, og det er muligheter, som fødselsdager, der jeg fikk noe søtt. Men dette er ikke et løp. Og jeg er fastslått at det ikke er en annen midlertidig løsning.

Akkurat som jeg ikke har blitt overvektig eller utviklet type 2 diabetes om natten, forventer jeg ikke å miste all vekten jeg trenger i seks uker. I stedet brukte jeg denne tiden til å engasjere seg i oppgaven ved hånden, passere den første fasen av avholdenhet fra sukker og gjenkjenne at disse passasjerene er det jeg trenger for å nyte et langt og sunt liv.

Gianetta Palmer er en freelance skribent som bor i fjellene i nord øst for Georgia. Du kan koble deg til en Gianettapalmer.com, Følg henne Instagramog kjøp hans bøker opp Amazon.