4 Fakta om sinne av kvinner som vil hjelpe deg med å holde det sunt

Del på PinterestFoto av Sarah Rice for Getty Images

Nesten for to uker siden så mange av oss det modige vitnesbyrd om Dr. Christine Blasesy Ford foran Senatet da han delte de intime detaljene i hans ungdomsstraum og påstått seksuell vold fra # 8217; deretter kandidaten til Høyesterett , dommeren brett kavanaugh.

Kavanaugh ble nå bekreftet av senatet og er offisielt en dommer av Høyesterett. Fulgte L & # 8217; indignasjon av mange kvinner, overlevde til seksuelle aggresjoner og mannlige allierte av #metoo-bevegelsen.

Nominasjonen av Kavanaugh foran # 8217; usikkerhet om hans historie om seksuell vold er bare en av de mange hendelsene som gjorde mange kvinner til å føle seg som om fremgang mot likeverdige rettigheter mellom menn og kvinner ble blokkert.

Og dette oversetter til masseprotester, mer åpne diskusjoner om de skadelige effektene av et samfunn hvor menn hovedsakelig holder stillinger av makt og mye sinne.

For menn anses sinne som mannlig. For kvinner forteller samfunnet ofte at det er uakseptabelt.

Men kulturelle meldinger som en kvinnes sinne er giftig kan påvirke vår mentale og fysiske helse negativt. Følelse å si, som kvinner, den sinne er dårlig, kan bli skam, noe som kan hindre oss i å uttrykke denne sunne følelsen.

Selv om vi ikke kan kontrollere måten andre får vår vrede, vet hvordan man identifiserer, uttrykker og utnytter denne følelsen, kan gi styrke.

Som psykolog, her er hva kvinner og menn vet om sinne.

1. Angst er ikke en & # 8217; farlig følelse

Vokse i familier der konflikten var skjult eller uttrykt voldsomt, kan skape overbevisningen om at sinne er farlig.

Det er viktig å forstå at sinne ikke gjør vondt.

Hva er skadelig er måten sinne kommuniseres på. Angst uttrykt som fysisk eller verbalt overgrep forlater følelsesmessige arr, men ikke voldelig felles frustrasjon kan fremme intimitet og hjelpe reparasjonsforhold.

2. Skjul anger har konsekvenser

Å tro at giftig sinne kan få oss til å svelge vår sinne. Men gjemmer seg denne følelsen har konsekvenser. Faktisk, kronisk raseri er sammenkoblet til helseproblemer som søvnløshet, angst og depresjon.

Uoppløst og uutviklet sinne kan også føre til usunn oppførsel, som for eksempel bruk av stoffer, overskudd av mat og overdreven kostnad.

Ubehagelige følelser må være soothed, og når vi ikke har en kjærlig støtte, finner vi alternative måter å numme våre følelser.

3. Rage relatert til resultater kan være følelsesmessig risikabelt

Stole på vår sinne for å endre resultatene kan ta oss uten håp, trist og skuffet, spesielt hvis personen eller situasjonen ikke endres.

Med dette i tankene, før du håndterer noen, spør deg selv: Det jeg håper å få fra denne samspillet?& # 8221; og & # 8220; hvordan føler jeg meg hvis ingenting endres?& # 8221;

Vi kan ikke forandre andre mennesker, og selv om dette kan være skremmende, kan det også frigjøre å vite hva vi kan og ikke kan kontrollere.

4. Sunn måter å uttrykke sinne

Bruk uttalelser i & # 8221; Det er en av de beste måtene å uttrykke rasende følelser muntlig.

Å ha dine følelser kan myke forsvaret til den andre personen, slik at de kan lytte og godta dine ord. I stedet for å si: Du gjør meg alltid sint & # 8221; Prøv å si: «Jeg er sint fordi & # 8230 & # 8221;

Hvis det gjelder å håndtere personen, er ikke mulig, rett din energi til # 8217; aktivismen kan gi en følelse av fellesskap, som kan være støtte og helbredelse.

I situasjoner hvor folk har overlevd traumer, som misbruk, aggresjon eller død av en elsket, og vet at din erfaring kan hjelpe en og # 8217; en annen person til å føle seg autorisert.

Juli Fraga er en autorisert psykolog basert i San Francisco, California. Han ble uteksaminert i Psyd ved University of Nord-Colorado og deltok på et postdoktoralt stipend på UC Berkeley. Lidenskapelig om kvinners helse, står overfor alle hans økter med varme, ærlighet og medfølelse. Se hva som kombinerer Twitter.