4 enkle måter å håndtere varme blinker på jobb

Mange kvinner i alderen mellom 40 og 55 er i en periode med perimenopause, og hvis du er en del av denne gruppen, kan du oppleve varme flushes.

Under perimenopause øker en kvinnes østrogennivå og drastisk reduseres, og disse svingningene kan forårsake en serie symptomer. En av de vanligste er den varme flushen. I følge Mayo Clinic, En varmeflush er en «8217; plutselig følelse av intens varme, som noen ganger forårsaker rødhet i huden og svette.

Perimenopausal perioden kan vare opptil 10 år, og for mange kvinner kan mye av denne tiden bli brukt på arbeidsplassen. For å redusere tyngdekraften og frekvensen av varme blinker under arbeidet, kan det være nyttig å kjenne noen triks.

Kledd tilstrekkelig

En av de første forsvarslinjene mot Hotfathes på jobb er riktig klær. Unngå ull, silke og mest syntetiske stoffer. Disse materialene fanger varmen og kan øke kroppstemperaturen. Klærne i bomull, sengetøy eller rayon & # 8220; puste & # 8221; bedre, de slipper varme og bidrar til å holde deg kult.

Dessuten er det vanligvis bedre å unngå turtlenecks. I stedet, prøv å kle på seg i lag. På denne måten, når kroppstemperaturen begynner å stige, kan du fjerne lagene for å friske opp. Fordi kuldene ofte følger en varme lommelykt, kan du enkelt erstatte lagene for å varme opp igjen.

Senker temperaturen

Den enkleste måten å senke romtemperaturen på er å senke termostaten. Dette er imidlertid ikke alltid mulig. Hvis du jobber på et skrivebord, kan du vurdere ideen om å ta med en liten fan. En fan ikke bare bidrar til å friske opp, men det sirkulerer også luften i rommet.

Hvis du er heldig nok til å jobbe i nærheten av et vindu, åpner du et spor for å få litt & # 8216; av frisk luft.

Vurder kostholdet ditt

Det du spiser og drikker, kan spille en viktig rolle i kroppstemperaturen. Varm og krydret mat øker kroppstemperaturen og kan forverre varme blinker. Prøver å unngå krydret mat og å la kjølig mat sterkt før du spiser dem.

Også når du er på jobb, og du ikke har full kontroll over romtemperatur, vil det hjelpe deg å spise kalde matvarer. Velg salater, smørbrød eller kald pasta. Du vil fortsatt fylle disse alternativene uten å øke kroppstemperaturen.

Det er også essay å velge drinker nøye. Selv om du kanskje er fristet til å starte arbeidsdagen din med en kopp varm kaffe, prøv en kald kaffe eller sips isete vann i stedet.

Du kan faktisk bruke kalde drikker til din fordel på to måter. Nipper til en kald drikke i løpet av dagen kan hjelpe deg med å kjøle deg ned, og du kan også plassere koppen eller kaldt glass på pannen eller nakken.

være i tide

Gi deg selv nok tid til å gå på jobb og møter. Stresset med å løpe rundt kan øke kroppstemperaturen og utløse en varm lommelykt. Når du har nok tid, kan du være bedre rolig, noe som kan bidra til å redusere frekvensen av varme blinker.

L & # 8217;

Varmen blinker er et symptom på perimenopause for mange kvinner. Den beste måten å håndtere arbeidet på er å planlegge på forhånd for din komfort og ta forebyggende tiltak for å redusere alvorlighetsgraden av varme blinker.

Følg en diett og en sunn rutine som kan redusere styrke og frekvens av varme blinker er gode forebyggende tiltak, men det er også viktig å ha spesielle strategier. Ha objekter på fingertuppene og praktiserende rutiner som hjelper deg med å oppdatere deg selv, redusere stress eller ubehag i forbindelse med hurtighodene på jobben.