3 Øyeøvelser for Strabismo |

Cos & # 8217; det er strabismo?

Strabismo er ofte definert krysset øyne, men kan presentere seg på mange forskjellige måter. L & # 8217; American Optometric Association definerer strabismus som A & # 8220; tilstanden der begge øynene ikke ser på samme sted samtidig & # 8221;. Det kan virke som et øye som beveger seg til innsiden (esotropia), mot utsiden (esotropia), mot L & # 8217; Høy (hyperotropia) eller ned (hypotropy). Denne feiljusteringen skyldes ofte inkonsekvenser, som manglende evne til øyets øye for å fokusere på riktig måte i avstanden.

Strabismo forekommer oftere hos nyfødte og små barn på grunn av arv eller problemer under fysisk utvikling. De fleste tilfeller hos barn er forårsaket av lav kommunikasjon mellom hjerne, muskler og nerver i øyet. Imidlertid kan det også forekomme hos voksne som har hatt et slag, et kranisk traumer eller diabetes. Tilstanden kan føre til en dobbeltsyn, mangel på oppfatning av dybde og til og med tap av syn hvis ikke behandlet

Hvordan strabisme behandles?

Behandlingene spenner fra brillene til kirurgi for å justere øynene. Imidlertid inneholder mange visningsterapi-programmer nå også øyeøvelser. Disse kan bidra til å forbedre koordinasjonen.

Øvelser bør ikke betraktes som en medisinsk behandling erstatning. Siden årsakene og manifestasjonene til Strabismo varierer mye, bør de eneste øvelsene for øynene som styres av pasienten, ikke betraktes som en eksklusiv behandling og # 8221; sier Dr. Jeffrey Anshel, president for selskapet grunnlegger ingen fortjeneste okular ernæringssamfunn. & # 8220; en ortoptist eller optometrist kan tilstrekkelig vurdere situasjonen og foreskrive et planlagt regime for å håndtere spesifikke symptomer / # 8221;.

Til slutt: Pass på at du får en grundig øyeeksamen før du starter en visningsplan.

Blyant push-ups

Blyantbøyning er enkle øyevogner som satser begge øynene på samme faste punkt. De er også kjent som Øvelser i nærheten av konvergenspunktet.

Begynn å holde en blyant på avstanden til en arm, peker bort fra deg. Konsentrerer blikket på gummien eller et brev eller et tall på siden. Flytt blyanten sakte mot nesebroen. Hold det i brann så lenge som mulig, men stoppet når visningen blir uklart.

Streng brock

L & # 8217; Swiss Optometrist Frederick Brock har utviklet denne øvelsen for å forbedre øye koordinasjonen. Du trenger et langt tau ca 5 meter med tre forskjellige fargede perler.

Fikse en ‘8217; ende av tauet til et punkt sett som en rekkasje eller baksiden av en stol. Sparrow perler på like avstander. Hold & # 8217; andre ende av tråden godt overholder nesen.

Du bør se en sammenhengende ordning mens du beveger deg oppmerksomheten fra hælhælen. Hælen du ser, vil dukke opp alene i alle identiske tau med doble de andre perlene, som danner en x. Øynene dine er ikke riktig fokusert på hælen hvis du ser tauene som krysser seg foran hælen eller baksiden av hælen. Pass på at du kan få X på alle perler (unntatt den ene alle «8217, som bare vil ha de to strengene som kommer ut mot deg i en V).

Bytt perlene langs strengen og fortsett ‘8217; trening.

Fatkort

Dette er Praktisk trening Exormy. Tegn tre fat progressiv størrelse i rød langsgående på den ene siden av et kort. Gjør det samme i grønt på # 8217; andre siden.

Hold papiret i lengderetningen og vertikalt mot nesen, slik at den større fatet er lengre. Se tønnen lenger til den blir en «8217; bilde med både farger og de to andre bildene av fatet blir doblet.

Hold utseendet i omtrent fem sekunder. Gjenta deretter med bildene av medium og mindre fat.