3 enkle spørsmål for å hjelpe deg med å gi slipp på forlegenhet

Tenk på ditt minne mer pinlig, hva som kommer til å tenke ufrivillig når du prøver å sovne, eller du er i ferd med å gå til en sosial begivenhet. Eller hva som gjør at du vil ta deg selv passert for skuldrene dine og utrop: «Hvorfor ?!& # 8221;

Oppnådd? (Jeg gjør det, men jeg deler ikke!)

Nå, tenk at du kan avvæpne dette minnet. I stedet for å få deg rystende eller vil gjemme deg under tepper, vil du smile eller til og med le, eller i det minste vil du være i fred med den.

Nei, jeg har ikke oppfunnet en science fiction minne avbestillingsenhet. Denne tilnærmingen er mye billigere og sannsynligvis mindre farlig.

Melissa Dahl, journalist og utgiver av New York-magasinet, undersøkt forlegenhet og forlegenhet for sin bok & # 8220;Bemerkelsesverdig, & # 8220; i fjor. Dahl var nysgjerrig på å vite hva som egentlig var denne følelsen vi kaller & # 8220; Guffs & # 8221; Og hvis det var noe å tjene fra det. Det viser seg at C & # 8217;.

Under utforskningen av ulike ytelseshendelser og nettbaserte grupper dedikert til å overføre de pinlige øyeblikkene til folk og # 8211; Noen ganger med deres deltakelse eller autorisasjon, noen ganger ingen & # 8211; Dahl fant at noen mennesker bruker de pinlige situasjonene til andre til å latterliggjøre dem og skille seg ut fra dem.

Til andre, i stedet, som å lese eller lytte til bemerkelsesverdige øyeblikk fordi det hjelper dem til å føle seg mer relatert til mennesker. De rystere sammen med folk i historier og liker det faktum at jeg prøver empati for dem.

Dahl innså at vi kan forvandle den til en kraftig måte å takle våre vedvarende følelser av forlegenhet. Alt du trenger er å spørre deg tre spørsmål.

Først tenk på minnet du husket alle «8217; begynnelsen av denne artikkelen. Hvis du er som meg, er du sannsynligvis vant til å prøve å slå av minnet når det kommer fram og distrahere deg raskt fra følelsene det forårsaker.

Denne gangen, la deg prøve disse følelsene av sinne! Ikke bekymre deg, de vil ikke vare. For nå, la dem bli.

Nå, det første spørsmålet om Dahl:

1. Hvor mange ganger tror du at andre har opplevd det samme du gjorde, eller noe lignende?

Sannsynligvis ikke c’det er måte å vite med sikkerhet og # 8211; Hvis noen har gjort et stort forskningsstudio på dette, vær så snill å rette meg, fordi det ville være deilig & # 8211; så du må estimere.

Sannsynligvis ganske vanlig hvis minnet innebærer utformingen av et pinlig vakuum under et jobbintervju eller sier & # 8220; for & # 8221; til serveren som sier at du håper du liker ditt måltid.

Selv noe mer sjeldent, hvordan å helt bombe et stående sett, er det sannsynligvis veldig normalt for de som har gjort kabaret.

Etter å ha reflektert litt & # 8216; Her er det andre spørsmålet:

2. Hvis en venn fortalte deg at dette minnet skjedde med dem, hva ville du fortelle dem?

Dahl understreker at det meste ville være en veldig morsom historie som vi begge ville le. Eller du kan si at det ikke virker som et stort problem, og at ingen sannsynligvis vil legge merke til. Eller du kan si: Du har rett, det er veldig pinlig, men alle som er viktig, vil tro at du er fantastisk & # 8221;.

Du ville sannsynligvis ikke fortelle din venn ingen av de tingene du sier til deg selv når du tenker på dette minnet.

Endelig, det tredje spørsmålet:

3. Du kan prøve å tenke på minnet fra andres synspunkt?

Anta at minnet ditt er snublet i ordene dine mens du gjør en tale. Hva et medlem av offentligheten kan tenke? Hva du ville ha tenkt på å lytte til en tale og høyttaleren hadde begått en feil?

Jeg vil nok tenke: «Det er sant. Lagre og hold en tale foran hundrevis av mennesker er veldig vanskelig. & # 8221;

Og hvis folk hadde kvitt din feil? Selv da, satte seg i klærne for et øyeblikk, kan bli lyst.

Jeg husker fortsatt å ha deltatt i Model United Nations som en overordnet student og å ha deltatt i en årsskiftet topp med alle skoleklubber over hele staten. Det var en lang dag med taler for det meste kjedelig, men under en av dem snakket en student dårlig & # 8211; i stedet for suksess & # 8221; sagt & # 8220; suger sex & # 8221;. Publikum tenåring briste ut å le.

Jeg husker det så godt fordi det var så morsomt. Og husk at jeg ikke tenkte på negativ i det hele tatt & # 8217;. (Hvis noe han hadde min respekt.) Jeg lo med glede fordi det var morsomt og avbrutt monotonen av timer med politiske taler.

Siden da, hver gang jeg ydmyket meg offentlig på en måte som gjorde at andre ler, prøvde jeg å huske det faktum at å gi folk en grunn til å le, kan være en fantastisk ting, selv om de ler meg.

Denne tilnærmingen kan ikke alltid være nyttig

Hvis du oppdager at denne tilnærmingen ikke hjelper med et spesielt klebrig minne, må du huske på at minnet kan være smertefullt av andre grunner enn i / # 8217; forlegenhet.

Hvis noen behandlet deg dårlig, eller hvis din forlegenhet var forårsaket av motstridende oppførsel med dine verdier, kan du føle skam eller skyld, ikke bare forlegenhet. I dette tilfellet kan dette rådet ikke være aktuelt.

Ellers, la minnet skje, føle følelsene det bringer og spurte disse tre spørsmålene kan bidra til å stoppe rysten.

Du kan til og med skrive spørsmål om et kort og holde det i lommeboken eller et annet sted, du vil kunne finne det enkelt. La The Rangert nr. 8217; forlegenhet er en påminnelse for å praktisere selvets medfølelse.

Miri Mogilevsky Det er en forfatter, lærer og praktiserende terapeut i Columbus, Ohio. De har en grad i psykologi på Northwestern University og en mastergrad i sosiale tjenester på Columbia University. Jeg ble diagnostisert med brystkreft i stadion 2A i # 8217; oktober 2017 og fullførte behandlingen våren 2018. Miri har ca 25 forskjellige parykker fra deres dager med kjemo og nyter å distribuere dem strategisk. I tillegg til kreft, de også skrive mental helse, queer identitet, sex og tryggere samtykke og hagearbeid.