18 rettsmidler for å avslutte hodepine naturlig

Hodepine er en vanlig tilstand som mange mennesker lider daglig.

Fra en irriterende smerte til en helt fryktelig, kan du forstyrre ditt daglige liv.

Det er mange typer hodepine, men de vanligste er de som er forårsaket av spenning. Det er bunket hodepine som er utålelige og forekommer i grupper eller # 8220; Grupper & # 8221; mens migrene er en type moderat til alvorlig hodepine.

Mens det er mange stoffer som er bestemt for å lindre symptomene på hodepine, er det også flere naturlige behandlinger som er effektive.

Her finner du 18 effektive hjemmemedisiner for å kvitte seg med naturlig hodepine.

1. Drikke vann

En dårlig hydrering kan gjøre deg til hodepine.

Faktisk har studier vist at kronisk dehydrering er en vanlig årsak til tensiv hodepine og migrene.

Heldigvis har drikkevannet vist å lindre symptomene på hodepine på 30 minutter eller tre timer, i de fleste dehydrert folk.

Videre kan dehydrering påvirke konsentrasjonen og forårsake irritabilitet, noe som gjør at symptomene virker enda verre.

For å unngå hodepine av dehydrering, bør du fokusere på å drikke nok vann i løpet av dagen og spise mat med høyt vanninnhold.

2. Ta magnesiumet

Magnesium er et viktig mineral som er nødvendig for utallige kroppsfunksjoner, for eksempel blodsukkerkontroll og nervetransmisjon.

Det er interessant å merke seg at magnesium også har vist seg å være et trygt og effektivt middel for hodepine.

Det er bevis som tyder på at magnesiummangel er mer vanlig hos personer som har hyppige migrene, sammenlignet med de som ikke gjør det.

Studier har vist at behandling med 600 mg oral magnesiumcitrat per dag har bidratt til å redusere både frekvens og # 8217; migreneintensitet.

L & # 8217; Forutsetning om magnesiumtilskudd kan imidlertid forårsake bivirkninger av fordøyelsessystemet som diaré i noen mennesker, så det er bedre å starte med en laveste dose for å behandle symptomene på hodepine.

Du kan finne Magnesium Supplements Online.

3. Redusere mengden alkohol som forbrukes

Mens du drikker en alkoholholdig drikk, forårsaker vanligvis ikke hodepine i de fleste, har studier vist at alkoholen kan utløse migrene i omtrent en tredjedel av personer som lider av hyppige hodepine.

Det har også vist seg at alkoholen forårsaker spenning og hodepine rehancing hos mange mennesker.

Fungerer som en vasodilator, L & # 8217; alkohol utvider blodårene og tillater blod å strømme mer fritt.

I noen mennesker kan vasodilasjon forårsake hodepine. Faktisk er hodepine en vanlig bivirkning av vasodilatormedikamenter, som for eksempel de som arbeider med blodtrykk.

Også alkoholen virker som et vanndrivende middel, noe som forårsaker tap av væsker og elektrolytter under hyppig vannlating. Dette tapet av væsker kan forårsake dehydrering, som igjen kan forårsake eller forverre hodepine.

4. Sov nok

Det er mange måter hvor mangel på søvn påvirker helse. I noen mennesker kan det forårsake hodepine.

For eksempel, en studie sammenlignet frekvens og # 8217; intensitet av hodepine i de som sov mindre enn seks timer i natt og i de som sov mer. De som sov mindre hadde hyppigere og alvorlige hodepine.

Det har imidlertid vist seg å sove for mye, kan forårsake hodepine. Derfor er en tilstrekkelig mengde hvile viktig for de som leter etter en naturlig forebygging av hodepine.

For de høyeste fordelene, husk at SECHE 8220; svake punktet & # 8221; Det er syv til ni timers søvn per natt.

5. Unngå tilbakemelding rik på histamin

L & # 8217; histamin er en kjemisk tilstede i naturen i kroppen som spiller en rolle i immun-, fordøyelses- og nervesystemet.

Det finnes også i noen matvarer som krydret oster, gjærede matvarer, øl, vin, røkt fisk og kjøttpålegg.

Studier tyder på at histaminforbruket kan forårsake migrene til fag følsomme for dette stoffet.

Noen er ikke i stand til å utvise histamin på grunn av den reduserte funksjonaliteten til enzymer som er ansvarlige for nedbrytning.

En nyttig strategi for folk som lider av hyppige hodepine, kan være å eliminere de rike stedene til histamin fra kostholdet.

6. Bruk essensielle oljer

De essensielle oljene er høyt konsentrerte væsker som inneholder aromatiske forbindelser fra en rekke planter.

De har mange terapeutiske fordeler og brukes oftere topisk, selv om noen kan inntas.

Når du har hodepine, er essensielle oljer av peppermynte og lavendel spesielt nyttige.

Det har vist seg at applikasjonen av peppermynte essensielle olje på templene reduserer symptomene på spenningshodepine.

D & # 8217; annen del, hvis den påføres på den øvre og inhalerte leppen, L & # 8217; lavendelolje er svært effektiv for å redusere migrene smerte og tilhørende symptomer.

Kjøp PepperMint Oil Online og Lavendel Oil.

7. Prøv å ta vitamin B

Gruppe B-vitaminer er en gruppe vannoppløselige mikronæringsstoffer som utfører mange viktige funksjoner i # 8217; organismen. For eksempel bidrar de til syntese av nevrotransmittere og bidrar til å konvertere mat til energi.

Noen B-vitaminer kan ha en beskyttende effekt mot hodepine.

Flere studier har vist at vitamin B Riboflavina (B2) kosttilskudd, folsyre, B12 og pyridoksin (B6) kan redusere symptomene på hodepine.

Gruppe B-vitaminer inneholder alle åtte gruppe B-vitaminer og er en trygg og billig måte å naturlig behandle symptomene på hodepine.

Fordi de er vannløselige og noe overskudd vil bli eliminert gjennom urinen, anses gruppe B-vitaminer som trygge å ta regelmessig.

Du kan finne B-gruppens vitaminer online.

8. Lindrer smerte med en kald pakke

L & # 8217; bruk av en kald pakke kan bidra til å redusere symptomene på hodepine.

L & # 8217; påføring av kalde eller frosne pakker på nakken eller hodet.

I et studio på 28 kvinner, l & # 8217; anvendelse av en kald gel wrap til hodet betydelig redusert migrene smerte.

For å lage en kald pakke, fyll en vanntett konvolutt med is og vikle den i en myk klut. Påfør pakken på baksiden av nakken, hodet eller templene for å lindre hodepine.

9. Vurder å ta Coenzyme Q10

Coenzyme Q10 (CoQ10) er et stoff som er naturlig produsert av organismen som bidrar til å konvertere mat til energi og fungerer som en kraftig antioksidant.

Studier har vist at COQ10 integrator integratorinntaket kan være en effektiv og naturlig måte å behandle hodepine på.

For eksempel har et studio på 80 personer vist at 100 mg rekruttering på 100 mg CoQ10 per dag reduserer frekvensen, L & # 8217; intensitet og varighet av migrene.

En annen studie som inkluderte 42 personer som har hatt hyppige migrene, fant at tre 100 mg coq10 doser i løpet av dagen bidro til å redusere frekvensen på # 8217; migrene og tilhørende symptomer Alle & # 8217; migrene som kvalme.

CoQ10 kosttilskudd er tilgjengelig på nettet.

10. Prøv en slettingsdiett

Studier tyder på at i noen mennesker l & # 8217; intoleranse på visse matvarer kan utløse hodepine.

For å finne ut om en bestemt mat forårsaker hyppig hodepine, prøv en slettingsdiett som eliminerer mat som vanligvis er forbundet med symptomene på hodepine.

Folk med migrene rapporterer at krydderost, l & # 8217; alkohol, sjokolade, sitrusfrukter og kaffe er blant de mest rapporterte matutløsere.

I en liten studie reduserte en 12-ukers elimineringsdiett antall migrene som folk har opplevd. Disse effektene startet fire uker.

Mer informasjon om hvordan du skal følge en deletion diett riktig her.

11. Drikk kaffe eller te med koffein

Når du har hodepine, kan du drikke drinker som inneholder koffein, som te eller kaffe, gi lettelse.

Koffein forbedrer stemningen, øker oppmerksomheten og begrenser blodkarene, som kan ha en positiv effekt på symptomene på hodepine.

Det bidrar også til å øke de vanlige legemidlene som brukes til å behandle hodepine, for eksempel L & # 8217; ibuprofen og paracetamol.

Det har imidlertid også vist seg at hvis en person regelmessig bruker store mengder koffein og stopper plutselig, kan koffeinavholdet forårsake hodepine.

Derfor bør folk som lider av hyppige hodepine vurdere deres forbruk av koffein.

12. Prøv l & # 8217; akupunktur

Akupunkturen er en tradisjonell kinesisk medisin teknikk som inkluderer innføring av tynne nåler for å stimulere bestemte punkter i kroppen.

I mange studier har denne praksisen vært knyttet til en reduksjon i hodepine symptomer.

En gjennomgang av 22 studier inkludert mer enn 4400 personer funnet at akupunkturen er hvor effektivt hvor vanlige stoffer for migrene.

En annen studie fant at 8217; akupunktur var mer effektivt og tryggere enn topiramat, et antiepileptisk legemiddel som brukes til å behandle kronisk migrene.

Hvis du er på utkikk etter en naturlig måte å behandle kronisk hodepine, kan akupunktur være et nyttig alternativ.

1. 3. Slapp av å gjøre yoga

Å praktisere yoga er en fin måte å lindre stress på, øke fleksibiliteten, redusere smerte og forbedre livskvaliteten generelt.

Yoga praksis kan også bidra til å redusere intensiteten og frekvensen av hodepine.

En studie studerte effekten av yoga som en terapi i 60 personer med kronisk migrene. Frekvens og # 8217; Hodepineintensitet falt mer hos de som har mottatt konvensjonell yoga-terapi og behandlinger, sammenlignet med de som bare har mottatt konvensjonell omsorg.

En annen studie fant at folk som har praktisert yoga i tre måneder, har hatt en betydelig reduksjon i frekvensen, Dell & # 8217; intensitet og tilhørende symptomer på hodepine, sammenlignet med de som ikke trente yoga.

14. Unngå sterke lukt

Det er noen mennesker for hvem sterke lukt som parfymer og rengjøringsprodukter kan forårsake hodepine.

En studie som inkluderte 400 personer som lider av migrene eller spennings hodepine har oppdaget at sterke lukter, spesielt dufter, ofte forårsaker hodepine.

Denne overfølsomheten til luktene kalles osmophobi og er vanlig hos personer med kronisk migrene.

Hvis du tror du er følsom for lukter, unngå aromaer, sigarettrøyk og sterkt duftende matvarer kan bidra til å redusere sannsynligheten som utvikler en & migrene.

15. Prøv urte rettsmidler

Noen urter som partenium og butterbur kan redusere symptomene på hodepine.

Feverfew er en blomstrende plante som har antiinflammatoriske egenskaper.

Noen studier tyder på at L & # 8217; rekruttering av partnerskap kosttilskudd i doser på 50-150 mg per dag kan redusere frekvensen av hodepine. Imidlertid har andre studier ikke funnet noen fordel.

Butterbur Root kommer fra en flerårig busk som kommer fra Tyskland, og som partnere, har antiinflammatoriske effekter.

Flere studier har vist at butterburekstrakt antagelsen i doser på 50-150 mg reduserer symptomene på hodepine både hos voksne og barn.

Feverfew er generelt ansett som trygt hvis det tas i de anbefalte mengdene. Men Butterbur må konsumeres med forsiktighet, siden de uforstyrrede skjemaene kan forårsake leverskade og effektene av langvarig bruk er ukjente.

Feverfew er tilgjengelig på nettet.

16. Unngå nitrater og nitritter

Nitrater og nitritter er vanlige mat konserveringsmidler som legges til pølser, kjøttpålegg og bacon for å holde dem friske ved å hindre bakteriell vekst.

Matene som inneholder dem har vist seg å forårsake hodepine i noen mennesker.

Nitrittene kan utløse hodepine som forårsaker dilatasjon av blodkar.

For å minimere nitriteksponeringen, begrenser mengden kjøtt som virket i kostholdet ditt, og velg produkter uten nitrater.

17. Drikk ingefærte

Gingerroten inneholder mange fordelaktige forbindelser, inkludert antioksidanter og antiinflammatoriske stoffer.

En studie ut av 100 personer med kronisk migrene fant at 250 mg ingefærpulver var like effektive som den konvensjonelle sumatriptan for hodepine for å redusere migrene smerte.

Videre bidrar ingefær med å redusere kvalme og oppkast, vanlige symptomer forbundet med sterk hodepine.

Du kan ta pulverisert ingefær i form av kapsler eller forberede en konsentrert te med fersk ingefærrot.

18. trening

En av de enkleste måtene å redusere frekvensen og # 8217; hodepine intensitet er fysisk aktiv.

For eksempel fant en studie av 91 personer at 40 minutters stasjonær sykkel innendørs tre ganger i uken var mer effektive enn avslapningsteknikker for å redusere hyppigheten av hodepine.

En annen stor studie som inkluderte mer enn 92.000 mennesker viste at et lavt nivå av fysisk aktivitet var tydelig knyttet til en økning i risikoen for hodepine.

Det er mange måter å øke aktivitetsnivået på, men en av de enkleste metodene er ganske enkelt å øke antall trinn i løpet av dagen.

Kort oppsummert

Mange påvirkes negativt av hyppige hodepine, så det er viktig å finne effektive og naturlige behandlingsalternativer.

Yoga, noen kosttilskudd, essensielle oljer og endringer i kostholdet er naturlige, sikre og effektive måter å redusere symptomene på hodepine.

Mens tradisjonelle metoder som narkotika ofte trengs, er det mange naturlige og effektive måter å forebygge og behandle hodepine på.

Les l & # 8217; element på engelsk