16 enkle måter å lindre stress og # 039; angst

Stress og # 8217; angst er vanlige opplevelser for de fleste.

Faktisk sier 70% av voksne i USA å lide av stress eller angst hver dag.

Her er 16 enkle måter å lindre stress og # 8217; angst.

1. ejercicio

L’Øvelse er en av de viktigste tingene du kan gjøre for å bekjempe stress.

Det kan virke counterintuitive, men utsatt for kropp til fysisk stress gjennom øvelsen kan lindre mental stress.

Fordelene er større når du trener regelmessig. Folk som trener regelmessig har mindre sjanse til å føle seg angst i forhold til de som ikke gjør det.

Det er noen grunner til hvorfor:

  • Stresshormoner: Langsiktig, trening reduserer kroppsstresshormoner; Som Cortisol. Det bidrar også til å frigjøre endorfiner, kjemikalier som forbedrer humøret ditt og fungerer som en naturlig smertestillende.
  • Søvn: L’Øvelse kan også forbedre søvnkvaliteten, som kan påvirkes negativt av stress og angst.
  • TRUST: Når du trener regelmessig, kan du føle deg mer kompetent og trygg enn kroppen din, som igjen fremmer mental velvære.

Prøv å finne en øvelsesrutine eller en’du liker aktiviteter, som å gå, danse, klatrefjell eller gjøre yoga.

Aktiviteter, som å gå eller jogge, som involverer repeterende bevegelser av store muskelgrupper, kan lindre stress.

2. Vurder kosttilskudd

Ulike kosttilskudd favoriserer reduksjon av stress og # 8217; angst. Her finner du en kort sammendrag av noen av de vanligste:

  • Melissa: Melissa tilhører mintfamilien som har blitt studert for anti-angst effekter.
  • Omega 3 fettsyrer: En studie har vist at medisinske studenter som mottok omega 3 kosttilskudd har opplevd en 20% reduksjon i angstsymptomer.
  • Ashwagandha: Ashwagandha er en gress som brukes i ayurvedisk medisin for å behandle stress og # 8217; angst. Flere studier tyder på at det er effektivt.
  • Grønn te: grønn te inneholder mange polyfenoliske antioksidanter, som gir helsemessige fordeler. Kan redusere stress og # 8217; angst øker serotoninnivåene.
  • Valeriana: Valerian rot er en populær hjelp til å sove, takket være den beroligende effekten. Inneholder valerhicalsyre, som endrer reseptorene til gamma-aminobutyrinsyren (GABA) for å redusere angst.
  • Kava: Kava er et psykoaktivt medlem av familien av paprika. Det ble brukt som beroligende i Sør-Stillehavet og brukes i økende grad i Europa og USA for å behandle stress og # 8217; moderat angst.

Noen kosttilskudd kan samhandle med narkotika eller ha bivirkninger, så du bør konsultere en lege hvis du har noen tilstand.

Kjøp Ashwagandha online, omega-3 kosttilskudd, grønn te og melissa.

3. Slå på et lys

Essensielle oljer eller L’tenning av et duftende stearinlys kan bidra til å redusere dine følelser av stress eller angst.

Noen aromaer er spesielt beroligende. Her kan du se en liste over mer beroligende aromaer:

  • Lavendel
  • Roser
  • vetiver
  • bergumot
  • Romersk kamille
  • Blomster D’Orange
  • røkelse
  • sandal
  • Ylang Ylang
  • oransje eller oransje oransje blomster
  • geranium

Bruk dufter til å behandle stemningen din kalt Aromaterapi. Flere studier viser at aromaterapi kan redusere angsten og forbedre søvn.

4. Reduser L’koffeininntaket

Koffein er en stimulant tilstede i kaffe, te, sjokolade og energidrikker. Høye doser kan øke angsten.

Folk har forskjellige terskler for mengden koffein som kan tolerere.

Hvis du finner ut at koffein gjør deg nervøs eller engstelig, vurder muligheten for å forstyrre den.

Selv om mange studier viser at kaffe kan være sunn i moderasjon, er dette ikke gyldig for alle. Generelt anses fem eller mindre kopper om dagen en moderat mengde.

5. Ta notat

En måte å håndtere stress på er å skrive ting.

Mens du registrerer hva som legger vekt på, er du en måte å konsentrere seg om, en annen er å legge merke til de tingene du er takknemlig for.

Takknemlighet kan bidra til å lindre stress og # 8217; angst ved å konsentrere dine tanker om de positive tingene i livet ditt.

Kjøp aviser på nettet.

6. Gum

For å lindre stress raskt og enkelt, prøv å tygge en tyggegummi.

En studie har vist at folk som tygget dekk hadde en større følelse av velvære og mindre stress.

En forklaring er at tyggegummi forårsaker hjernebølger som ligner de av avslappede mennesker. En annen er at tyggegummi favoriserer blodet til hjernen.

Videre har en nylig studie vist at stressavlastning var større når folk tygger sterkere.

Kjøp Online Chewing Dekk.

7. Tilbring tid med venner og familie

Den sosiale støtten til venner og familie kan hjelpe deg med å takle øyeblikkene av stress.

Å være en del av et nettverk av venner gir deg en følelse av tilhørighet og selvtillit, som kan hjelpe deg i vanskelige øyeblikk.

En studie fant at for kvinner spesielt tilbringe tid med venner og barn, bidrar til å frigjøre oksytocin, en naturlig avslappende. Denne effekten kalles & # 8220, ta vare og få venner & # 8221; Og det er imot kampen eller fluktresponsen.

Husk at både menn og kvinner drar nytte av # 8217; vennskap.

En annen studie fant at menn og kvinner med færre sosiale relasjoner var mer sannsynlig å lide av depresjon og angst.

8. latter

Det er vanskelig å føle seg ivrig når du ler. Det er bra for helse, og det er noen måter som det kan hjelpe fri stress på:

  • Reduser ditt svar på stress.
  • Redusere spenningen som slapper av musklene.

Langsiktig, latter kan også bidra til å styrke immunforsvaret ditt og humøret ditt.

En studie utført på personer som lider av kreft har oppdaget at folk i gruppen som ler, har opplevd større reduksjon i stress enn de som bare ble distrahert.

Prøv å se et morsomt fjernsynsprogram eller pass litt med venner som får deg til å le.

9. Lær å si nei

Du har ikke kontroll over alt du stresser deg, men du kan sjekke noen faktorer.

Ta sjekket dine aspekter av livet ditt, du kan endre og føre til at du stresser.

En måte å gjøre det på er å si & # 8220; oftere.

Dette gjelder spesielt hvis du finner deg selv å akseptere mer enn du kan klare. Ta for mange ansvarsområder kan få deg til å føle deg overveldet.

Være selektiv om hva du aksepterer og si nei til ting som vil øke byrden din unødvendig, kan senke stressnivået.

10. Lær å unngå procrastinating

En annen måte å håndtere stress på er å sjekke dine prioriteringer og stoppe procrastinating.

Procrastination kan få deg til å handle reaktivt, noe som vil gjøre deg til å angre på å fullføre alt. Dette kan forårsake stress, som negativt påvirker helse- og søvnkvaliteten.

Ta L’å forberede en liste over ting å gjøre, organisert for prioritet. Gi deg realistiske frister og arbeid på listen din.

Arbeid på de tingene du trenger å gjøre i dag og ikke stoppe dem. Også gå forbi en’Aktiviteten ALL’andre eller å gjøre mange samtidig kan være stressende.

11. Følg en yoga leksjon

Yoga har blitt en populær metode for å lindre stress og gjøre fysisk trening blant folk i alle aldre.

Selv om Yoga Styles varierer, har de fleste et felles mål: samle kropp og sinn.

Yoga oppnår dette målet, hovedsakelig økende kroppsbevissthet og puste.

Noen studier undersøkte yoga-effekten på mental helse. Samlet sett har forskning fastslått at yoga kan forbedre stemningen og kan også være like effektiv som antidepressiva stoffer i behandlingen av depresjon og # 8217; angst.

Imidlertid er mange av disse studiene begrenset og spørsmålene forblir på hvordan yoga virker for å redusere stress.

Generelt, fordelene med yoga for stress og # 8217; angst ser ut til å være relatert til effekten på nervesystemet og svaret på stress.

Kan bidra til å redusere kortisolnivåer, blodtrykk og hjertefrekvens og øke aminobutyrisk syre (GABA), en nevrotransmitter som senkes i lidelser i # 8217;.

12. Øvelsesbevissthet

Mindfulness eller mindfulness beskriver praksis som står deg i det nåværende øyeblikket.

Kan hjelpe deg med å bekjempe effekten av negative tanker som induserer angst.

Det er flere metoder for å øke bevisstheten, inkludert kognitiv terapi basert på bevissthet, noe som reduserer stress basert på bevissthet, yoga og meditasjon.

En nylig studie utført på universitetsstudenter foreslo at bevissthet kan bidra til å øke selvtillit, som igjen reduserer symptomene på angst og depresjon.

1. 3. Fysisk kjærlighet

Kjærtegn, kysser, klemmer og har sex kan bidra til å lindre stress.

Positiv fysisk kontakt kan bidra til å frigjøre oksytocin og nedre kortisol. Dette vil bidra til å senke blodtrykket og hjertefrekvensen, fysiske symptomer på stress.

Det er interessant å merke seg at den fysiske kjærligheten ikke lindrer stress hos mennesker. Sjimpansene er bortskjemt selv når de er stresset.

14. Lytt til avslappende musikk

L’Lytte til musikk kan ha en veldig avslappende effekt på kroppen.

Sakte instrumental musikk kan indusere et avslapningsrespons ved å bidra til å senke blodtrykket og hjertefrekvensen, samt stresshormoner.

Noen typer klassisk, keltisk, innfødt amerikansk og indisk musikk kan være spesielt avslappende. Men selv den enkle lyttingen av musikken du liker, er effektiv.

Selv naturlyder er veldig beroligende. Av denne grunn er disse lydene ofte innlemmet i musikk for avslapning og meditasjon.

15. Dyp pusting

Mental stress aktiverer ditt sympatiske nervesystem, rapporterer til kroppen din for å gå inn i & # 8220; kamp eller flukt & # 8221;.

Under denne reaksjonen frigjøres stresshormoner og fysiske symptomer oppstår som akselerert hjerterytme, raskere pust og sammentrekning av blodkar.

Dype pusteøvelser kan bidra til å aktivere det parasympatiske nervesystemet, som styrer svaret på avslapning.

Det finnes forskjellige typer dype pusteøvelser, inkludert diafragmatisk pust, magepust, magepuste og rytmisk pust.

L’Målet med dyp pusting er å fokusere bevisstheten om å puste, noe som gjør det tregere og dypere. Når du puster dypt gjennom nesen, er lungene dine helt utvidet og magen øker.

Dette bidrar til å senke hjertefrekvensen, slik at du kan føle deg roligere.

Denne videoen forklarer hvordan man trener diafragmatisk pusting.

16. Pass tid med kjæledyret ditt

Å ha et kjæledyr kan hjelpe deg med å redusere stress og forbedre humøret ditt.

Interagere med kjæledyrene dine kan hjelpe deg med å frigjøre oksytocin, en hjernekjemikalie som fremmer det positive humøret.

Å ha et kjæledyr kan også bidra til å lindre stress ved å gi deg en hensikt, gjenværende aktiv og gjenværende med deg; Alle kvaliteter som bidrar til å redusere angsten.

Kort oppsummert

Selv om stress og # 8217; angst kan øke på arbeidsplassen og i det personlige livet, er det mange enkle måter å redusere trykket du prøver på.

Disse forslagene krever ofte å fjerne tanker fra kilden til stress.

L’trening, bevissthet, musikk og # 8217; fysisk intimitet kan fungere sammen for å lindre angsten, og dermed forbedre balansen mellom arbeid og privatliv.

Les l’element på engelsk