13 måter å håndtere sosial angst

Jeg ble offisielt diagnostisert med en lidelse d & # 8217; sosial angst da jeg var 24 år gammel. Imidlertid viste jeg tegn fra den unge alderen.

De mest åpenbare symptomene har dukket opp da jeg startet videregående skole. Alle & # 8217; plutselig, vi forventet at jeg oppførte seg på en ønskelig måte, i stedet for i det som virket naturlig for meg. Les bøker høyt, arbeid i en gruppe og motta spørsmål på stedet var alt nytt og distresserende. Jeg frøs hver gang en lærer tiltrukket # 8217, oppmerksomhet på meg, rødme rikelig.

Jeg følte meg utsatt og sårbar. Som alle mennesker nær meg, håpet jeg at det var bare en fase som jeg ville ha vokst.

Ti år, to grader og en drøm jobb senere, ble jeg fortsatt plaget av mine demoner. Frysing på skolen var søt, men voksen frysing på et viktig møte var et problem. Jeg har sidet valgt å ignorere mine problemer, som til slutt førte til en nervøs utmattelse og en diagnose fra legen min.

Under mitt utvinning har jeg blitt foreskrevet medisiner og terapi, som begge har hjulpet. Likevel har det viktigste skrittet for meg endelig anerkjent det faktum at jeg hadde et problem, som jeg ikke reagerte på sosiale miljøer som alle andre. Når dette er gjort, har ting blitt enklere.

Her er mine beste tips for å håndtere vanlige situasjoner som kan kjempe med den sosiale angsten.

Når du skal jobbe

1. Ikke vær sen!

Hvis du løper rundt, vil hjertet ditt allerede begynne å slå som en tromme! Det er bedre å være litt & # 8216; på forhånd og bosetting i det omkringliggende miljøet.

2. Hvis du er sen, ikke skynd deg

Gjør noen dype puste og la deg selv akklimat deg litt og # 8216;. Som er noen få minutter hvis du er sen? Bedre å prioritere din ro.

3. Velg på forhånd hva du vil ha på deg

Ikke c & # 8217; det er ikke noe verre prøver å sette sammen en kjole alle & # 8217; siste øyeblikk. Vær godt kledd vil også hjelpe deg med å styrke selvtillit. Velg noe komfortabelt og der du føler deg bra. Nå er det på tide å prøve nye frisyrer eller nytt utseende etter sminke!

Tilleggsinformasjon: De beste bloggene på & # 8217; Web Angst »

Når du faktisk er på jobb

4. Kjenn din #! @ $

Ikke c & # 8217; det er nødvendig å forberede seg som en gal for et møte. Men sørg for at du er informert om basene. Ikke c & # 8217; det er ikke noe verre enn å bli kalt hvis du ikke vet hva som skjer!

5. Ta notater før møtene

Jeg pleier å gjøre noen poengliste over viktige ting jeg vil gjerne si. Jeg kan da referere til dem hvis jeg stopper eller hvis jeg finner meg selv i vanskeligheter.

Når du har en avtale

6. Ta kontroll over setet

En gutt spurte meg om å gå og leke bowling på den første avtalen. Ja, nei takk! Jeg var ganske nervøs com & # 8217; det var uten å måtte bekymre seg for å være dårlig på bowling. Hvis en bestemt innstilling setter deg i vanskeligheter, kan du alltid le på forespørselen og si noe av typen: & # 8220; kanskje på den andre avtalen!& # 8221; Så foreslå et sted hvor du vil føle deg trygge.

7. Ankomme først

Jeg liker å komme dit med 10 minutter tidlig på forhånd. Dette gir meg nok tid til å avkjøle, drikke noe og roe meg litt og # 8216;. Imidlertid vil jeg ikke anbefale mer enn 10 minutter. Ikke mer enn det, og du kan falle byttedyr for overdreven tanker!

8. Send en melding til venner og be om oppmuntring

Jeg sier vanligvis noe som: «Fortell meg noe fantastisk om meg, vær så snill!& # 8221; Ikke c & # 8217; det er ingenting som en positiv tekst av en venn for å øke din tillit.

Når du er på en fest

9. Distrahert underveis

Reisen til festen er ofte den verste delen. Bruk distraksjonsteknikker for å hindre tankene dine tilbake til alt som kan gå galt. Appene og spillene på telefonen er veldig nyttige for dette.

Fortsett å lese: En dag i livet til den sosiale angst »

10. Ikke skriv inn alene

Hvis du reiser alene, la meg møte av en venn til døren eller på gaten. På denne måten trenger du ikke å gå inn i. (Som ofte er den mest skremmende delen!)

11. Arbeid i de maktene

Vi kan lære mye fra Beyoncé. Det kan virke enkelt, men stå og hold hodet høyt vil gi deg et løft. Du kan til og med sette en hånd på din side hvis du vil gjøre alt mulig. Tvert imot, bøy og se på gulvet ofte gjør at du føler deg mer usikker.

12. Øv deg chatten på forhånd

Jeg gjør det når jeg føler meg trøtt og jeg er bekymret for å ha ingen ord. Spørsmål som du reiste langt, hva du gjør eller har bestilt ferien din quest & # 8217; år kan virke kjedelig, men de er flotte å åpne samtalen.

1. 3. Og husk: Du kan alltid gå ut hvis du trenger det

Du er ikke fanget. Prøv å holde seg i minst en & # 8217; nå for å styrke din sikkerhet, men du trenger ikke å være den siste stående.

Selv om det kan være frustrerende, er den sosiale angsten noe som kan administreres med den rette tilnærmingen. Med få endringer i rutinen, kan du leve et lykkeligere liv med mindre angst. Godta det, omfavne det og jobbe.

Claire Eastham er en blogger og forfatter av Best Selger & # 8220; WE & # 8217; King All Mad her & # 8221;. Du kan koble deg til deg Sin nettsideeller Tweet @Claireylove.