12 måter som nye foreldre kan be om hjelp

Selv når du tror du har dekket det, ikke nøl med å be om en hånd.

Del på Pinterest

Kommunisere våre behov kan være vanskelig på et hvilket som helst stadium av livet, og absolutt blir ikke lettere etter ankomsten av et barn. I denne perioden av oppoverbakke kamper & # 8211; Noen bokstaver (hvordan å bære en barnevogn til en trapper rampe) og andre figurative (hvordan man skal håndtere postpartum angst) & # 8211; Det er ikke uvanlig å føle seg ubehagelig i å spørre om hjelp.

Det er menneskelig å føle seg som om vi pålegger oss for andre som ber om en hånd. Men prøv å forbedre barnehagen alene kan få deg til å føle deg overveldet og bare. Å være foreldre til din nye små, krever en & # 8217; ekstrem mengde energi og styrke D & # 8217; Soul, og det er helt bra hvis du ikke klarer å samle dem for øyeblikket.

For å hjelpe deg med å få det du trenger i løpet av denne perioden, snakket vi med mødre og kommunikasjonseksperter på måter å spørre og # 8211; og faktisk motta & # 8211; En betydelig hjelp. Her er 12 av deres beste strategier for å spørre familie, venner, kolleger og til og med til din partner for å hjelpe.

1. Forklar hva du trenger

Ekte taler: Blant stressfaktorene i foreldrenes overgang, tenker vi ikke alltid med perfekt klarhet. Kjører på røyk og opp til ører i skitne drakter, kan du føle deg skygget av en vag sky av ting å gjøre. For å få den mest nyttige hjelpen, prøv først å overvinne kaos med en enkel skriveaktivitet.

Et poeng som er spiss eller en dagbok, kan være en effektiv måte å finne ut hva som egentlig skjer i ditt sinn, sier en autorisert klinisk psykolog Dott. Anna Hiatt Nicholaides. En gang ditt behov identifisert, kan du tenke på hvordan du kommuniserer den.& # 8221; Lag en liste over alt som virker undertrykkende, så bestil det i kategorier fra høyeste prioritet til den laveste.

2. Oppbevar & # 8217 listen over ting å gjøre

Å holde en fysisk liste på fingertuppene vil ikke bare hjelpe deg med å bestille dine tanker, men vil gi veibeskrivelse for andre.

«Når folk besøker, vil de ofte holde barnet. Det du kanskje trenger, er det at du forbereder en sandwich, de legger deg i en last med sengetøy eller rengjør på badet og sier konsulenten til en privat studie Kaycee Hodos, LPC. & # 8220; forbereder en liste over gjerninger som virker umulig å gjøre, og når folk spør hva du trenger, gi det.& # 8221;

3. Ikke vær redd for å følge

Nå en gang er allerede ganske vanskelig. Gjør det en gang til kan få deg til å føle deg enda mer ubehagelig. Så når vennen som sa at han ville ha renset for deg, ikke presenterer eller mangler en måltid, kan du føle deg sjenert å følge opp. Ikke vær der, sier Nicholaides.

Det er skremmende at dine behov blir ignorert, spesielt når du dedikerer livet ditt til barnets behov, men du fortjener å bli kurert & # 8221;, oppmuntrer. «Fortsatt i å prøve å tilfredsstille dine behov, uansett hva de er. Hvis din ektefelle ikke svarer, kontakt din familie eller dine intime venner & # 8220;.

Prøv å sette deg i klærne på # 8217; En annen person: Du vil ikke vite om du droppet ballen som hjalp en venn?

4. Bruk en Meal Service Model & # 8230; Men ikke bare for måltider

Nettsteder som Måltid tog Og Ta et måltid De er fabelaktige å koordinere hjemme middager av familie og venner. Overraskende, deres tilgjengelighet kan gå utover kjøttbenet og gryten.

Disse typer modeller kan planlegge alle slags tjenester fra sine kjære, fra husholdningsarbeid til barnevakt. Du kan til og med bruke dem til å uttrykke ting som er vanskelige å si i person. Sørg for at du kommuniserer preferanser om hvor lenge folk kan bli og besøke med deg, samt informasjon om eventuelle restriksjoner eller diettpreferanser & # 8221;, anbefaler terapeuten Annie Hsueh, Doktorgrad.

5. Erfaring med andre online support plattformer

En dag d & # 8217; I dag er det apper og nettsteder som er bestemt for å lette lasten til nye foreldre. Vurder L & # 8217; ideen om å la en av dem digitalisere dine behov relatert til barnet.

& # 8220; etter å ha to tvillinger og har innsett at jeg trengte mer hjelp, skapte jeg et opptak via Signup Genius Fordi folk kommer til å ta jentene mine og gi dem flasker & # 8220; sier moren Betany C.& # 8221; Utover og # 8217; fysisk hjelp, det var veldig hyggelig å ha litt & # 8216; av sosial interaksjon i den galne perioden & # 8220;.

«En måte nye foreldre kan kommunisere sine behov effektivt etter at barnets ankomst er å bruke TREE BOARDS Som lister over ting å gjøre, «legger» dobbelt- og familieterapeut Katie Ziskind, Lmft. Tree digitale organisasjonsverktøy brukes ofte til arbeidssamarbeid, men ikke C & # 8217, er hvorfor de ikke kan gjøre det samme for hjemmeansvar.

Online kommunikasjon kan også være den beste måten å holde på samme side med partneren din, spesielt hvis du har forpliktelser. & # 8220; Lag måter å kommunisere som du kan lese, hvordan du bruker Googles Keep& # 8220;, anbefaler Ziskind.

6. Velg noen å delegere for deg

Når du føler deg ubehagelig om kontakt, hva med å identifisere noen som kan gjøre forespørsler om kontoen din? Jeg hadde en & # 8217; venn som ba meg om å velge en av de tre måtene du kunne støtte meg, så jeg valgte et måltidstog, og det var bokstavelig talt det beste tingen & # 8221; husker moren Whitney S.

& # 8220; Mitt råd ville være å gå gjennom en god venn eller et familiemedlem som kan få ting til å skje, så du trenger ikke å bekymre deg for å imponere & # 8221;. Vi har alle disse & # 8217; bare medlem av familien som ikke vil nøle med å si hans. Vanlig!

7. Bruk sosiale medier (visdom)

Som du sikkert har lært av opplevelsen, kan sosiale medier være en velsignelse og en forbannelse. Dette er ikke mindre sant når det gjelder å føle seg støttet etter barnets ankomst.

& # 8220; Sosiale medier kan være et sted å finne støtte fra andre nye mødre og faktisk å koble til grupper av foreldre og andre ressurser i deres samfunns «8221; sier Hodos. [8220; Mens du prøver å gjøre barnet i midten av natten, kan mor bla for å holde tritt og til og med finne nyttige forslag fra andre nye foreldre.& # 8221;

Når det gjelder søket etter hjelp fra venner og familie, anbefaler Hodos ikke å sende dine behov på insta. & # 8220; Jeg vil si å kontakte individuelt. Publisering av denne typen ting om sosiale medier kan virke ekstremt sårbare, og du trenger ikke ekstra press fra folk som ikke vet, eller du stoler ikke på å kommentere virksomheten din & # 8220;.

8. Outsource dine behov

Du kan ikke spørre din beste venn av å skrape av rettene dine? Nå kan du spørre en fremmed å gjøre det. Nettsteder som Oppgave Rabbit Lar deg se etter en database med folk som ikke vil ha noe annet enn å hjelpe deg med hjemmekorer for litt og # 8216; av penger. (Og ja, de må passere bakgrunnskontrollene.)

Hvis budsjettet tillater det, kan denne typen hjelp her, og det kan være din billett for å redusere stress.

9. Prøv en støttegruppe

For alle som ikke har perfekte forhold til familien (UH, alle oss), kan være lettere å dele gapler med de utenfor vår umiddelbare sirkel. Skriv inn foreldrenes støttegruppe.

Disse gruppene kan bli funnet for alle problemer med nye foreldre, fra # 8217; amming på babywearing. Hei, det gjør aldri vondt med mennesker på egen båt, rett?

Også, du vet aldri hvilke nyttige porter som kan åpne en støttegruppe. «Jeg deltok på en Leche League Møte hvor jeg møtte fantastiske kvinner. Dette førte til slutt meg til å finne en lege som kunne hjelpe med tungen til barnets språk & # 8220; rapporterer Bethany C.

10. Gi til en profesjonell

Konsulenter for L & # 8217; amming, barneleger og familieterapeuter eksisterer av en grunn. Med noen problemer med etter barn, kan hjelp av venner og familie bare ta deg bort. Kanskje det er på tide å komme i kontakt med en profesjonell.

Du spør deg hvordan du finner den riktige psykiske helsepersonell? ; Hvis en neomamma sliter med å finne en terapeut som kan hjelpe, ta kontakt med andre nymødre som sannsynligvis også brukte # 8217; hjelp & # 8221; Lauren Cook, MMFT. & # 8220;Psykologi i dag er en & # 8217 en annen stor ressurs hvis en ny mor ikke er sikker på hvor du skal se på. & # 8221;

For spørsmål om omsorg eller # 8217; fôring av barnet, ikke nøl med å konsultere barnets lege. Mange barneleger har sykepleiepersonale for amming, og hvis de ikke gjør det, bør de ha råd om hvor du skal kontakte & # 8221; sier Hodos.

11. Betro deg selv til godhet av fremmede

Du må passere 60-tommers barnevogner gjennom en svingdør? Du kan ikke jonglere med bilnøklene, bleieposen, shopping og bilsete på en gang? C & # 8217; er et øyeblikk og et sted, spesielt når du er rundt, for å bare be om en fremmed.

Men hvordan lager du det store trinnet? & # 8220; Det beste er å bruke visuell kontakt og et smil slik at personen vet at du ser på den direkte & # 8221; sier kokk. Du kan si: Hei, jeg har hendene dine så full akkurat nå, du beklager å åpne døren min?& # 8217; Av & # 8216, alltid takk for deres hjelp fordi folk liker å føle seg verdsatt for deres handlinger. & # 8221;

12. Begynn å ha hyppigere samtaler med partneren din

Den mest kompliserte samtalen av alt om hvordan du får L & # 8217; hjelpe deg med å måtte være den med din ektefelle eller partner. I dette mest intime forholdet er det viktig å kommunisere ærlig og til rett tid.

Velge et øyeblikk for å diskutere dine behov og behov for din partner når du begge har litt & # 8216; av fritiden din og # 8221; sier Gabrielle Applebury, terapeut familie og dobbel, lmft. & # 8220; alltid spør din partner hvis det er en god tid å diskutere dette emnet før du starter deg selv.& # 8221; (Som i, ikke i midten av natten når du er utmattet og irritabel).

Når du har hatt en første konvo, ikke stopp! & # 8220; kommunisere på behov er ikke en engangs samtale, heller er en daglig diskusjon, kanskje hver time til tider & # 8221; sier kokk. & # 8220; Det beste du og din partner kan gjøre er å være åpen for fleksibilitet, og vite at noen ganger vil du trenge mer hjelp enn andre & # 8221; sier kokk.

Siste ord

I en kultur som forbedrer selvforsyningen, kan det være vanskelig å innrømme at vi ikke kan gjøre alt alene. Men den nye foreldre er et øyeblikk med god tilpasning og ikke C & # 8217; er skam i å kommunisere dine behov. Når du på denne måten får du # 8217; hjelpe deg, du vil ikke angre på å ha snakket.

Sarah Garone, Ndtr, er en ernæringsfysiolog, freelance helseforfatter og matblogger. Han bor sammen med sin mann og tre barn i Mesa, Arizona. Truela mens han deler informasjon om helse og ernæring og (spesielt) sunne oppskrifter opp Et brev d & # 8217; kjærlighet til mat.