12 matvarer som reduserer betennelse

Kostholdsforslag til å behandle betennelsen

C & # 8217; Det er sant i # 8217; Adagio & # 8220; Du er den du spiser & # 8221;. Det er spesielt viktig når du klarer betennelsen og reduserer hevelsen i leddene. Mens noen matvarer kan bli verre ting, er det mange smakfulle anti-inflammatoriske matvarer som kan lindre felles hevelse, smerte til fingre og til og med symptomene på reumatoid artritt (RA).

Fortsett å lese for å finne ut hva du kan sette på tallerkenen for å holde deg i bevegelse.

1. Gode ​​oljer

Hvis du ikke har startet matlaging ennå med oliven D & # 8217, nå er det på tide! Er uforlignelig rik på oljesyre, en omega-9 fettsyre som bidrar til å minimere betennelsen. Fjern vegetabilsk olje for sunnere alternativer som olivenoljer, druer og avokado.

Bruk ekstra jomfruolje på kjøkkenet og på salater og få maten til å fungere raskere for deg. Det er bra for hjertet ditt og hjernen din.

2. Fisk

Rødt kjøtt har tjent sitt dårlige rykte for en grunn. Er høyere enn kolesterol og salt, som kan utløse betennelsen. For å få proteiner, gå til fisk, som laks, dentice, tunfisk, torsk, kveite og havbunn, høy i omega-3 fettsyrer, som også bidrar til å redusere betennelsen.

Hvis du virkelig vil ha en biff, velger du biff matet med gress. Det er høyere i Omega Sunn syrer. Men hvis du er klar for litt & # 8216; av fisk, ta en titt på noen av de beste typer fisk å spise.

3. Valnøtter

Blant måltider, valnøtter test. Noen gode valg inkluderer:

  • valnøtter
  • mandler
  • Hasselnøtter

De er også rike på omega-3 fettsyrer og er en god matbit. Solsikkefrø deler også noen av disse hasselnøtt fordelene.

4. Frukt

Du kan også prøve å bytte ut de behandlede snacksene med en rekke frukt som:

  • Epler
  • blåbær
  • kirsebær
  • ananas
  • bringebær
  • jordbær

Sekund Leddgikt fundament, Antioksidanter av ferske grønnsaker og grønnsaker Hjelp kroppen til å bekjempe frie radikaler som kan forårsake cellulær skade.

5. Hvitløk

Hvitløk: det smaker så bra at vi opplevde halitosen etter. Men vår kraftige lille venn gjør også et hopp i den sunne matavdelingen og fungerer bra for hovne ledd, andre Denne 2009-studien.

Kombiner L & # 8217; hvitløk med urter oppført i neste avsnitt for noen deilige oppdateringer til kjøkkenet ditt. Og for L & # 8217; nattavtale, USA av mynte forlater å rense pusten. De vil også hjelpe hevelsen din.

6. Urter

Urter har blitt brukt i århundrer for å fremme helse og helbredelse. Friske urter, som basilikum, timian og # 8217; oregano er deilige valg å bruke på kjøkkenet og kan være en «8217; utmerket kilde til antioksidanter.

TIL 2010 Review viste også at noen urter som curcumin og chiliforbindelser som kan bekjempe betennelsen og redusere smerte.

7. Sjokolade

Heldigvis betyr sunn mat ikke å miste søte ting. Sjokolade & # 8211; Ja, sjokolade & # 8211; Som er minst 70% ren kakao er veien å gå.

Andre fettfattige søtsaker og rike frukter og nøtter som tidligere nevnt, er også gode måter å inneholde betennelse på.

8. L & # 8217; te tid

I tillegg til å redusere risikoen for hjertesykdom og kreft, stadier også grønn te, en antiinflammatorisk kamp, ​​alt i kroppen din, andre Undersøkelser.

Bevilo varmt eller kaldt og legg til litt / sitronsaft for å gjenopplive te-smaken og stimulere antioksidanter.

9. Bønner

Prøv å utveksle et kjøttprotein med en del av bønner: Omtrent 1 kopp inneholder 15 gram protein. De er ikke bare praktiske, de er også rike på fiber og fytonutrients, som bidrar til å redusere betennelsen.

De har også viktig folsyre og mineraler, inkludert:

  • magnesium
  • jern
  • Sink
  • Kalium

10. Løk

Løkene er rike på antioksidant næringsstoffer og kan faktisk redusere:

  • betennelse
  • Din risiko for hjertesykdom
  • Høye nivåer av kolesterol

Legg dem til bunnen av suppene dine, hopper inn i din favoritt saus, spiser rå i en sandwich eller kast dem i en enkel og næringsrik panne for å straks samle fordelene! Og hvis du er bekymret, følg vårt råd for å bli kvitt på P & # 8217; løkpustet!

11. Fiberrike matvarer

Fiberen er kjent for å senke det C-reaktive proteinet (PCR), et stoff som er tilstede i vårt blod som tyder på tilstedeværelsen av betennelse. Fiberrike matvarer inkluderer:

  • Helkorn
  • bønner
  • frukt og grønnsaker

Forbruket av hele korn laget med hele hvetebønnen, som mel D & # 8217; havre, bulgur, integrert ris, quinoa og integrert mel garanterer et høyere nivå av næringsrik fiber. Men hvis du har en & # 8217; Glutenallergi, hvetebaserte fullkorn, kan bidra omvendt til din betennelse.

12. Avocat

I motsetning til de fleste frukter, er A & # 8217; avokado er rik på monoumettet fett og høyt innhold av vitamin E, to antiinflammatoriske egenskaper knyttet til en redusert risiko for leddskader observert i # 8217; tidlig osteoartrose.

Selv å spise regelmessig avokado kan bidra til å regulere kolesterolnivået. Avo-Fantastic.

Mat å unngå

Å holde i Bada L & # 8217; betennelse, unngå bearbeidet mat som pakket kjøtt, kjeks, chips og andre snacks. Disse er ofte rike på fett, salter og usunn sukkerarter, som er forbundet med # 8217; betennelse.

Det er også viktig å begrense alkoholinntaket, spesielt når du tar visse stoffer. Diskuter alternativene med legen din, spesielt hvis du tar metotrexat eller andre stoffer som kan ha en & # 8217;.

Enkle valg gjør forskjellen

Når du lager din handleliste, husk deg selv at frisk er den beste fordi det er der at næringsstoffene er mest. Og husk disse sunnere valgene selv når du spiser ute. Hopp over Asada burrito kjøtt og velg sushi: fisk, ingefær og hvitløk alt på ett punkt.

Vi bør alle spise sunt, men når maten vår kan hjelpe til med å behandle hevelse og # 8217; betennelse, har det enda mer fornuftig å spise sunt. Sammen med andre behandlinger og terapier kan en diett rik på matvarer med antioksidant og antiinflammatoriske egenskaper, inneholde betennelsen, slik at du kan begynne å leve uten smerte.

Spørsmål:

Du må ta medisiner?

Fra vårt Facebook-fellesskap

TIL:

Sannsynligvis. Det er en direkte korrelasjon mellom betennelsen i leddene og skaden. Nedgangen i Betennelse i & # 8217, forhindrer artikulære deformiteter, funksjonshemming og reduserer kardiovaskulær risiko, samt forebygging av smerte og felles stivhet. L & # 8217; Nåværende mål i styringen av AR er indusere en remisjon, anrop & # 8220; å bli behandlet for målet & # 8221;. Dessverre krever mesteparten av tiden å vedlikeholde en langsiktig remisjon noen rusmidler. Den ukontrollerte aktiviteten til sykdommen er også forbundet med sykdommer i andre organer, som for eksempel reumatoid sykdom og vaskulitt lunge (betennelse i blodårene), men det er endringer i livsstilen som kan redusere betennelsen i # 8217; AR, Hvordan slutte å røyke sigaretter, øke treningen, tilstrekkelig søvn, administrer stress og et anti-inflammatorisk kosthold.

Nancy Carteron, MD, Facranswers representerer meninger fra våre legereksperter. Alt innhold er strengt informativt og bør ikke betraktes som et medisinsk rådgivning.