11 ting å vite om naturlig lys og helsen din

Naturlig lys gir faktisk målbare helsemessige fordeler

Er en fotografs beste venn, en butikk for hus og en stor fordel for ansatte D’kontor: naturlig lys.

Som en generell regel, ville de fleste av oss foretrekke å leve sine liv under solens varme i stedet for under buzz og glød av fluorescerende pærer. Faktisk en nylig undersøkelse, som rapportert av The Harvard Business Review, bekrefter hvordan naturlig lys betyr for den gjennomsnittlige personen.

Ifølge undersøkelsen av fremtidig arbeidsplass, er over 1600 ansatte rangert & # 8220; L’tilgang til naturlig lys og utsikt over åpne områder & # 8221; Som ønske nummer ett av et arbeidsmiljø.

Dette gikk utover andre fordeler som treningssentre og assistanse alle’barndom på stedet.

Hvis du er blant de mange som er solgt, er det interessant å merke seg at rent sollys ikke bare er en fin fordel å projisere en kjent glød i kabinettet ditt eller gjøre matenes bilder verdt å merke seg.

Her er våre viktigste grunner til å bli en søker etter innendørs og forslag til å gjøre det.

Fordeler for helsen til naturlig lys

1. Vitamin D øker

Hvis det blir utsatt for sollys, absorberer huden vitamin D, et fundamentalt næringsstoff som forhindrer bein tap og reduserer risikoen for hjertesykdom, vektøkning og ulike typer kreft.

Den såkalte & # 8220; Vitamin av Sun & # 8221; Det diskriminerer også ikke i henhold til det faktum at sollyset er utsatt for interiøret eller alle «8217;.

Betydning: Øk ditt naturlige lys hvor du skal tilbringe mesteparten av tiden, både hjemme og på jobb, er like viktig.

2. Hindrer sesongmessig depresjon

For mange mennesker, høsten er en svimlende periode med sprø blader og alle krydder av gresskar. Komme så mye naturlig lys som mulig, kan bidra til å holde disse humøret endres i sjakk.

For ca 6 prosent av befolkningen, starter høsten til en alvorlig depresjonsperiode kjent som en sesongmessig affektiv lidelse (også kjent som en stor depressiv lidelse med sesongmessige trender).

En annen 14 prosent Opplev minst svekkende (men likevel signifikant) & # 8220; Winter Melancholy & # 8221;.

3. Forbedre søvn

Siden mental helse og søvn ofte går hånd i hånd, er det ikke overraskende at naturlig lys påvirker begge.

En liten en 2014 Studio Ansatte avslørte at mer L’eksponering for naturlig lys mottatt, jo bedre søvn de opplevde.

4. Reduserer risikoen for helse på’fluorescerende belysning

Mer tid bruker i en kilde til naturlig lys, mindre tid vil du sannsynligvis bruke unaturlig lys av fluorescerende pærer.

Selv om kompakte fluorescerende lamper generelt er anerkjent som sikre, for noen mennesker L & # 8217, synes fluorescerende lyseksponering å vekke en Høyt svar på stress.

Med CFLs (kompakte fluorescerende pærer) som en lys kilde til lysdag etter dag, kan dette øke risikoen for migrene og øye tretthet.

(PS ødelagte CFL-pærer kan også avgi farlige mengder kvikksølv, så hvis du har eventyrlystne barn, hold dem utenfor rekkevidde!)

Hvordan få et mer naturlig lys

Med alle fordelene for helse i spill, hva kan du gjøre for å la solen komme inn?

Del på Pinterest

Speil, speil, på veggen

Hjelp lyset i et rom med et speil og # 8230; eller to & # 8230; eller mer.

Sollyset fra vinduet kan reflektere over et speil, og projiserer mer lysstyrke mellom fire vegger.

Hvor stort et speil skal være? Himmelen & # 8211; Eller, teknisk, ditt tak & # 8211; Det er grensen. Pass på at du bare får mest mulig ut av refleksjonen og tar sikte på å posisjonere speil eller metallobjekter på stien til solens stråler.

Noen fagfolk Dell’Interiørdesign legger også vekt på den ekstra speileffekten dekorere med objekter med metallisk glans, som messing kandelabra eller vegglys D’sølv.

Forlat teltet

Gardinene kan være hyggelige å se på, men deres elegansepallester sammenlignet med fordelene for helsen til det naturlige.

Fjerning av tunge gardiner er et enkelt skritt for å tillate mer sol i rommet ditt. Også, la solen være vekkerklokken din, kan hjelpe deg med å rapportere din Circadian Rhythm på sporet og start på nytt Sleep-Waking Cycle.

Men hvis du er bekymret for hvordan solen kan påvirke huden din mens du sover, velger du å holde gardinene oppe hele dagen før du lukker dem om natten.

Farge klokt

Reflekterende farger er ikke bare for syklister. Du kan ta med sine fengslende effekter i hjemmet ditt med valg av veggfarger.

Mens den hvite er den mest reflekterende fargen, trenger du ikke å gjøre ditt hjem et sanatorium for å lette ting.

Fargene i nærheten av hvite, som klare fargestifter, reflekterer mange stråler. Et skallvask D’Egg eller A’andre reflekterende maling øker sin lysstyrke.

Også, ikke glem at den største kilden til mørket i et rom kan være gulvet. Ta en lett farge teppe for å belyse rommet.

Det er ikke mulig å dra nytte av’ekstra lys

Del på Pinterest

Noen ganger er det ikke mulig å legge til mer naturlig lys for miljøet ditt.

Kanskje din leiekontrakt forhindrer deg i å plage Windows-behandlinger, eller du har ingen kontroll over ditt kabinettrom.

Heldigvis har vi forskjellige alternative løsninger for å sikre at du samler de daglige fordelene med naturlig lys, uten å piercing et takvindu i taket på kontoret.

Avslutt når du kan

Utgitt fra dine fire vegger gjør lunsjpause alle’ta en morgen tur før arbeidet eller slapper av i terrassen din på slutten av dagen.

Øv alt’åpen eller i nærheten av vinduet i treningsstudioet

For et dobbelt nederlag for helsen din, samsvarer du tidspunktet på’friluft med den fysiske aktiviteten.

L’Øvelse er kjent for å forbedre det siste humøret og # 8217 Undersøkelser I virkeligheten forbinder den det med en økning i vitamin D.

Fullfør D

Over hele verden, er det anslått det 1 milliard mennesker de mangler dette viktige næringsrike, selv i Solfylte deler land.

Snakk med legen din dersom du mistenker at nivåene dine har falt under den optimale og spør om integrasjonen kan være riktig for deg.

Prøv en lysterapi lampe

Fototerapi har en bevist erfaring i behandlingen av symptomer som følger med sesongmessig affektiv lidelse (trist).

Noen forhold Å si at det er like effektivt som minst som antidepressiva å lindre trist. Ekstra-lyse lysterapi lamper er lett tilgjengelig i en rekke størrelser og prisbandene og nr. 8211; Også målet og Wal-Mart bærer nå dem.

Vær din advokater

Å få mer naturlig lys vil ikke løse alle dine problemer, men du kan forbedre situasjonen akkurat nok til å gjøre en forskjell.

Hvis mangelen på naturlig lys på jobben blir en vekt for mental helse, vær ikke redd for å snakke om det med din arbeidsgiver. Kanskje c’det er en enkel løsning for å hjelpe deg med å absorbere daglig vitamin D, hvordan du tar med skrivebordet ditt nærmere et vindu.

Du vil aldri vite om du ikke spør.

Sarah Garone, Ndtr, er en ernæringsfysiolog, freelance helseforfatter og matblogger. Han bor sammen med sin mann og tre barn i Mesa, Arizona. Truela mens han deler informasjon om helse og ernæring og (spesielt) sunne oppskrifter opp Et brev d’kjærlighet til mat.