11 matvarer som reduserer kolesterolet

Miste kolesterol, ikke smaken

Legen din fortalte deg at du må senke kolesterolet? Det første stedet å se er din tallerken. Hvis du er vant til å spise saftige burgere og sprø stekt kylling, kan tanken på å spise sunt ikke like deg. Men det viser seg at du ikke trenger å ofre smaken for bedre å spise vaner.

Den søte og stinkende løk

En nylig studere har vist at en viktig forbindelse tilstede i løk, quercetin, bidrar til å redusere kolesterolet i gnagere drevet opp med et fettrikt kosthold. Løk kan spille en rolle i å forebygge betennelse og # 8217; herding av arterier, som kan være nyttige for personer med høyt kolesterol.

Prøv å kaste røde løk i en sreaty salat, tilsett hvite løk til en hage burger eller å bøye gule løk i en egg hvit omelett.

Tips: Pass på løkene. Jeg er ikke et gunstig valg av kolesterol.

L & # 8217; hvitløk bitt og combative

TIL 2016 Gjennomgang Studier på & # 8217; hvitløk har bestemt at hvitløk har potensial til å redusere totalt kolesterol på opptil 30 milligram per deciliter (mg / dl).

Prøv å lage kilene D & # 8217; Intecien hvitløk i # 8217; olivenolje til de er myke og vanlige som spredbare på maten du finner inxht. L & # 8217; Hvitløk har en bedre smak av smør og er mye sunnere, spesielt for å senke kolesterolet.

Den kraftige soppen

En 2016 studie i Journal of Nutrition Oppdaget at den vanlige ansettelsen av shiitake sopp i gnagere synes å ha effekter på «8217; senking av kolesterol. Dette bekrefter tidligere studier med lignende resultater.

Selv om shiitake sopp har vært i stor grad gjenstand for forskning, antas det at mange andre varianter som er tilgjengelige for supermarkedet eller det lokale landbruksmarkedet er nyttige for å senke kolesterolet.

Den fantastiske avokadoet

TIL 2016 Gjennomgang 10 avokado studier har vist at den tilsatte avokado til kostholdet kan senke total kolesterol, lave tetthet lipoproteiner (dvs. dårlig kolesterol) og triglyserider. Nøkkelen ser ut til å være i sunne typer fett som er tilstede i denne frukten.

L & # 8217; Avocado er flott alene med et sprut av sitron. Du kan også dra nytte av løkens kraft med avokado som gjør guacamolen.

Den kraftige pepperen

Ingenting gjør blodpumpen (i god forstand) som varmen på paprikaen. I Dyrestudier Capsaicin, en forbindelse tilstede i paprikaene, kan spille en rolle i å redusere herdingen av arteriene, eller # 8217; fedme, blodtrykk og risikoen for hjerneslag.

Enten du forbereder en suppe, en & # 8217; salat eller noe & # 8217; andre, peppers kan gjenopplive måltider med litt & # 8216; krydder. Hvis du er sjenert med krydret mat, prøv paprikaene til å starte. Derfra kan du klatre på varskalaen som du foretrekker.

Salsa, pico de gallo og mer

Glem majones eller ketchup. Trekk ut kokkkniven og begynn å kutte. Sett sammen friske tomater, løk, hvitløk, koriander og andre sunne ingredienser for hjertet for ferske sauser som gjør snacks sunnere.

Vær forsiktig med sausen kjøpt i butikken, som ofte er rik på natrium. Du må kanskje overvåke nøye L & # 8217; natriuminntaket hvis du lider av hjertesykdom eller hypertensjon.

Velsmakende frukt

Grønnsaker er ikke den eneste maten som er gode for hjertet. C & # 8217; Det er også frukt! Ikke bare er fruktene rike på vitaminer og smak, men mange er også rike på polyfenoler. Dette er plantebaserte stoffer som antas å ha en positiv rolle i hjertesykdom og diabetes. Noen av disse viktige fruktene er:

  • Epler
  • sitrus
  • mango
  • plomme
  • pærer
  • drue
  • bær

Legg til frukt som et komplement til ditt måltid eller Gustala som en lett matbit. Ikke vær redd for å være kreativ. Har du noen gang prøvd Mango-sausen? Dette er lett å lage saus fungerer godt som en sidefat eller erstattet med majones på en sandwich.

Aww valnøtter!

Tid for en PO & # 8216; av knase! Harvard Medical School Han sier at en diett rik på valnøtter kan senke kolesterol og risikoen for hjertesykdom. EN nylig studie Det indikerer også at spisemutter regelmessig reduserer risikoen for død til diabetes, infeksjoner og lunge sykdommer.

Ok, men smaken og tekstur av valnøtter er enda mer attraktive. Velg Una saltet variasjon for å unngå overskytende natrium. Mandler, valnøtter og pistasjenøtter er utmerket for snacks og lett å legge til salater, frokostblandinger, yoghurt og bakevarer.

Bruker sunn fornuft

Hvis du prøver å følge et sunt kosthold for hjertet ditt, kan du ikke spise mat, så viktig som hva du spiser. I tillegg til å legge til mer enn disse ingrediensene som senker kolesterol og sunt for kostholdet ditt, bør du også utelukke mat som rødt kjøtt. Beklager, men du kan ikke klappe Pico de Gallo på en 4-pund hamburger og kalle ham sunn.) Men du kan nyte tynnere kjøtt som kalkun, kylling og fisk.

Opprettholde det friskt

Den enkleste måten å avgjøre om maten er god for hjertet ditt, lurer på om det er kult. Dette betyr å velge ferske produkter i forhold til matvarer som kommer i krukker, vesker og bokser. Det kan også være nødvendig å være skeptisk til salt mens du sjekker kolesterolet. Mange bearbeidede matvarer som markedsføres som sunt, er rike på natrium, som kan være skadelig for hjertet.

Mer informasjon

Sulten for mer sunne ingredienser for hjertet? Du kan finne dem her. DAI A & # 8217; Se på læringssenteret på Healthline High Cholesterol for å lære mer om hvordan du skal ta vare på deg selv og menneskene du elsker.