10 ting som skjer når du sitter hele dagen

Mer enn halvparten av oss bruker over seks timer å sitte hver dag og en tilbake forstørret er ikke det eneste resultatet. Sitting kan ha korte og langsiktige effekter på helse og kropp, noe som gjør denne aktiviteten tilsynelatende godartet potensielt dødelig.

Les videre for å finne ut hvor skadelig å sitte hele dagen, fra hodet til tå.

1. Ben og svake skinker

Hvis du ikke bruker dem, mister du dem! Stående hele dagen, ikke avhengig av de kraftige musklene i underkroppen for å holde tritt. Denne døren All & # 8217; muskuløs atrofi, som er svekkelsen av disse musklene. Uten sterke bein- og setemuskler for å stabilisere deg, risikerer kroppen å bli skadet.

2. Vektøkning

Bevegelse får muskler til å frigjøre molekyler som lipoproteinlipase, som hjelper til med å behandle fett og sukker du spiser. Når du tilbringer mesteparten av dagen sittende, reduseres frigjøringen av disse molekylene og ryggen er mer utsatt for forstørrelse, ifølge undersøkelser. Du har også større risiko for metabolsk syndrom, selv om du trener. En studere Ikke overraskende gikk menn som brukte mer tid på sittende enn vanlig opp i vekt rundt kjernen, som er det farligste stedet å lagre fett.

3. Stramme hofter og ryggsmerter

Som med musklene i bena og baken, vil også hofter og rygg lide av sittestillingen. Sitter gjør forkorte flectors dell & # 8217; hip og sitteposisjon kan også skade ryggen din, spesielt hvis du har en dårlig holdning eller ikke bruk en ergonomisk stol. Videre kan en dårlig holdning fra sittende forårsake kompresjon på platene i ryggraden og kan føre til Premature Degeneration, Som oversetter til kronisk smerte.

4. Angst og depresjon

Mindre forståelig enn noen av de fysiske effektene av å sitte er de mentale effektene. Men risikoen for begge deler Depresjon og angst de er høyere hos folk som sitter mer. Dette kan skyldes at fitness mental helse fordelene mangler når du tilbringer sitte dager i stedet for å flytte. I dette tilfellet kan disse risikoene reduseres med en vanlig trening.

5. Kreftrisiko

Fremvoksende utdanning Foreslå at en langvarig sittende kan øke risikoen for noen typer kreft, inkludert lungekreft, Dell & Colon. Årsakene til dette er ikke helt klare.

6. Hjertesykdom

Sitter sittende kan skade ditt hjerte, potensielt fører til kardiovaskulære sykdommer. En studie Han oppdaget at menn som brukte mer enn 23 timer i uken å se på tv, hadde en risiko på større enn 64% til å dø av kardiovaskulær sykdom sammenlignet med menn som ser på tv bare i 11 timer. Eksperter sier Folk som sitter mer, har en risiko på større enn 147% av lidelsen av hjerteinfarkt eller hjerneslag.

7. Risiko for diabetes

Folk som bruker mer tid på å sitte de, må de også 112 prosent Økt risiko for diabetes. I en studie som undersøkte effektene av bare fem dager hviler i sengen, så forskerne en større motstand alle «8217; insulin, en forløper av diabetes.

8. Åreknuter

Sitter i lange perioder kan forårsake blodstagnasjon i bena. Dette kan føre til åreknuter, eller edderkoppårer, en mindre versjon av den første. Selv om de generelt ikke er skadelige for seg selv, kan disse hovne og synlige vene være stygge. I sjeldne tilfeller kan de føre til mer alvorlige tilstander, for eksempel blodpropp.

9. Dyp venetrombose (DVT)

Dyp venetrombose det er en mer vanlig type blodpropp i bena. Når en del av denne blodproppen brister, kan den kutte blodstrømmen til andre deler av kroppen, for eksempel lungene, og forårsake lungeemboli. Dette er en medisinsk nødsituasjon som kan føre til alvorlige komplikasjoner eller til og med død. Å sitte for lenge, selv på en lang reise, kan forårsake DVT.

10. Stive skuldre og nakke

Som med bena, baken og korsryggen, vil også skuldre og nakke lide av langvarig sittestilling. Dette gjelder spesielt hvis du er bøyd over å se på en dataskjerm.