10 små måter å finne glede mens de fysisk beveger seg bort

Små øyeblikk av glede betyr mer under kampsperioder.

Del på Pinterest

Det er en mandag ettermiddag, og jeg kom tilbake til sengs med en bok. Regnet slår på vinduet og jeg er innbydende.

Det har ikke ofte tid til lignende overbærenheter, men jeg er en av de heldige. For noen har fysisk avstand økt tidsbegrensninger med barn hjemme fra skolen kombinert med eksterne arbeidsoppgaver.

For meg har tiden blitt en tilsynelatende rikelig ressurs, og jeg sørger for at du kan telle den. Jeg gravert en plass i dagen min for øyeblikk som dette.

Rent tiltalende øyeblikk, øyeblikk som tilbyr en våpenhvile fra den skummelen utenfor verden. De er veldig små lommer av glede.

Hvis du ikke er kjent med konseptet, & # 8220;Lommer av glede«De er små øyeblikk av glede eller lykke som kommer fra de små tingene i livet. Og de er ganske essensielle for oss mennesker hvis vi ønsker å trekke fremover.

Ofte tar disse små øyeblikkene av glede mer mening i løpet av kampene.

Tenk på hvordan du trøster når en kjære er syk eller når du går gjennom en smertefull pause. Det er sannsynlig at de samme coping-mekanismene gir deg fred under karantene.

Finn glede i små ting

Akkurat nå er mange av de tingene vi vanligvis er gledelige, ute av grenser. Det er få ting jeg elsker mest enn å ta en drink etter jobb med en venn eller møte min mor foran en kaffe.

Jeg savner # 8217; eventyret for å dra meg selv blant butikkene på jakt etter et røverkjøp og gleden av å sitte foran den store skjermen i en kino som feiler uten hjernens popcorn.

Jeg savner min morgen reise.

Dette er alle ting som mange av oss for det meste for gitt i vår hverdag. Vi gir sannsynligvis ikke dem for mye vekt.

Når vi kan se dem for hva jeg er & # 8211; Moments of Joy and Pleasure & # 8211; Vi kan begynne å forstå betydningen av å skape nye øyeblikk fra bekvemmeligheten av våre hjem.

I tider med stress, som den som vi er nå, trenger vi disse øyeblikkene mer enn noensinne. De fleste av oss har å gjøre med mye ekstra trykk.

Noen av oss blir utsatt for sterke økonomiske spenninger på grunn av epidemien. Andre er bekymret for at familiemedlemmer blir syk eller syk selv.

C & # 8217; er en kultur av frykt og # 8217; usikkerhet der ute som gir seg til følelser av angst og depresjon.

Uten noe som holder meg moralen høy, er det altfor lett å bryte ned.

Det blir proaktivt

Jeg tilbrakte min første uke med isolasjon, hovedsakelig beveger seg mellom sofaen og kjøkkenet, og tok snacks og ser på uendelige nyheter og søppel-TV-oppdateringer.

Da innså jeg at denne metoden til eksisterende egentlig ikke fungerte for meg.

Jeg følte meg kjedelig, sløv og som om min entusiasme for livet hadde blitt sugd bort fra meg. Hvis jeg måtte passere, måtte jeg finne ting som opplyste meg, så å si.

Jeg trengte øyeblikk av dagen min for å se fremover. Øyeblikk som ville hjelpe meg å gå av min skjebne og # 8217; mørke.

Så jeg satte inn gledeposene i min nye daglige rutine.

Her er hvordan L & # 8217, jeg gjorde:

  • Forbered noe deilig. En av de første tingene jeg gjorde var å lage mat og bake. Jeg har mistet lykkelig i prosessen og til slutt er jeg undret med mine kreasjoner, og prøver en stor stolthet for å gjøre noe.
  • Hold deg oppdatert på sjekklisten din. Jeg lagde en liste over filmer å gjøre med min partner, og vi tilbrakte våre kvelder bortskjemt under et teppe foran TVen.
  • Lyser din plass. Jeg kjøpte blomster og satt dem på kjøkkenbordet der jeg ville ha sett dem og hver gang jeg passerte de fikk meg til å smile.
  • bevege seg. Jeg starter mine morgener med en dans på kjøkkenet. De få øyeblikkene av motløs jiggling har forberedt meg på en mer positiv dag.
  • Få en po & # 8216; av r & R. Da jeg gjorde disse endringene, begynte min tid hjemme for å se mer A & # 8217; mulighet til å lade opp i stedet for å være forankret av foreldrene mine. Min ånd steg. Jeg begynte å føle seg trygg og optimistisk.
  • Nyt stillhet. Hvor mange ganger setter du deg ned og gjør ingenting? For de fleste av oss er svaret ikke veldig hyppig. Sett telefonen i flymodus, slå av alle distraksjoner og nyt glede av å ha ingenting å gjøre.
  • Lears i en vakker historie. Jeg prøver endelig å ta vei mellom en bunke med bøker som forblir på biblioteket, du elsket ikke en stund & # 8216;. Et kapittel eller to før de sovner om natten de forbereder meg på en velsignet natts søvn.
  • Ta et varmt bad. Jeg liker å legge til mange bobler, slå på stearinlys og kanskje til og med nippe til vin.
  • Spill kjole. Jeg trakk ut objekter fra garderoben min og satt sammen klær som jeg har tenkt å ha på når min sosiale kalender kommer tilbake til normal. Jeg drar min svette ut og gir en behagelig unnvikelse.
  • Vær kreativ. Disse aktivitetene fungerer for meg, men du kan finne glede i en helt annen rutine. Akvarell, skaper eller lytter til musikk, liste er uendelig. Trikset er å finne ut at du ville ha ønsket å gjøre ennå, men du hadde ikke tid til å dedikere deg selv til det.
  • Når du finner de små tingene som gir deg lykke, kan du føle at karantene var akkurat det du trengte.

    Jeg vet at # 8217; det gjorde jeg.

    Finn de positive sidene

    Jeg begynte å våkne om morgenen og venter på angst dagen for å komme.

    Jeg følte meg ikke så redd eller truet av det som skjedde i omverdenen, og hvis han noen gang hadde begynt å se for mye, plukket jeg bare opp til et av mine glade steder, og jeg begynte å føle meg bedre.

    Han gjorde ikke alle mine problemer med å forsvinne, men han ga meg litt og nr. 8216;.

    Det minnet meg om at det spiller ingen rolle hva som skjer i livet, så langt jeg ser på det, kan det virke, jeg kan alltid finne grunner til å være gledelig.

    For meg besto tricket av # 8217; blir besluttet for å skape de små spesielle øyeblikkene. Jeg tenkte på hva som gjør meg glad og jeg skrev en liste over øyeblikk jeg kunne ha spilt i løpet av dagen.

    Når jeg trenger litt & # 8216; av ekstra glede, beveger de seg bort fra de bulletinene som fremkaller frykt og legger den til handling & # 8211; Og hvis du trenger litt & # 8217; trykk du kan gjøre det samme.

    Det kan virke som om vi ikke har mye å føle seg lykkelig akkurat nå. Folk er syke og de er døende, andre mister arbeidet.

    Vi kan ikke se våre venner og vår familie, og steder der vi vanligvis går for å ha det gøy & # 8211; Barer, kafeer, restauranter og # 8211; de er alle stengt for nær fremtid. Men i enhver situasjon finner vi oss selv, vi har muligheten til å søke glede.

    Jeg kommer til å tenke på en «8217, illustrasjon av to stiliserte figurer. En har en krukke med lykke. L & # 8217; andre indikerer det og sier: «Hvor & # 8217 du har funnet? L & # 8217; Jeg søkte overalt & # 8220;, som hans venn svarer & # 8221; L & # 8217; Jeg skapte meg selv & # 8220;.

    Vi kan ikke velge våre omstendigheter i livet, men vi kan velge hvordan vi skal reagere på dem. Jeg velger glede.

    Victoria Stokes er en britisk forfatter. Når han ikke skriver om hans favorittemner, på personlig utvikling og velvære, har han vanligvis en nese fast i en god bok. Victoria lister kaffe, cocktail og rosa farge blant noen av hans favoritt ting. Å ligge Instagram.