10 fordeler med å drikke varmt vann: Hvordan kan helsen din hjelpe?

Fordeler for drikkevann

Drikke varmt vann kan gi kroppen din til vannet for å reintegrere væsker. Det kan også forbedre fordøyelsen, lindre overbelastning og til og med få deg til å føle deg mer avslappet.

De fleste som drikker varmt vann som et middel for helhetlig helse, gjør det først om morgenen eller umiddelbart før du går til sengs for en optimal helsemessige fordel.

Varmt vann ved en temperatur mellom 120 ° F og 140 ° F. L & # 8217; Varmtvann bør ikke være varmt nok til å brenne smakpapiller (temperaturer av 160 ° F eller mer kan de brenne og forårsake betydelige brannskader).

Legg til en sitronvalnøtt for å øke vitamin C, og du er allerede på vei til bedre helse.

Her er 10 måter å drikke varmt vann kan være nyttig.

1. Lindrer nasal overbelastning

Varmen i & # 8217; varmt vann skaper damp. Dypt inhalerer denne delikate dampen mens du holder en kopp varmt vann, kan bidra til å oppløse de hindrede brystene og til og med lindre hodepine.

Siden du har slimhinner rundt nakken og toppen av bysten, kan drikke varmt vann hjelpe deg med å varme det området og berolige ondt i halsen forårsaket av Akkumuleringen av & # 8217.

2. Hjelpe fordøyelsen

Drikk varmt vann rolig og aktiver fordøyelseskanalen. Etter alt er vannet vann smøremiddel som holder fordøyelsen i live. Mens vannet strømmer gjennom magen og # 8217; tarmen, fordøyelseskanalene er bedre hydrert og i stand til å eliminere avfall.

L & # 8217; Varmtvann kan også oppløse og spre de tingene du har spist, og at kroppen din kan ha hatt problemer med å fordøye.

3. Rolig sentralnervesystemet

Drikke varmt vann kan roe sentralnervesystemet og smøre kroppen. Når nervesystemet er klart for sunne og kontrollerte reaksjoner, vil du oppdage at du føler deg mindre smerte og smerter, foruten å være mindre panikk i løpet av dagen.

En person som har leddgikt, kan ta en ytterligere fordel fra # 8217; bruk av varmt vann, for å roe ditt sentrale nervesystem.

4. Bidrar til å lindre forstoppelse

Drikke varmt vann hjelper tarmen til å kontrakt. Når dette skjer, fanget det gamle avfallet i # 8217; tarmene kan komme ut av kroppen din. Drikke varmt vann hjelper regelmessig å holde deg, vel, vanlig. Men drikker av og til når du er forstoppet, er ikke engang en dårlig ide.

5. Holder deg hydrert

L & # 8217; varmt vann er ikke forskjellig fra romtemperatur eller # 8217; kaldt vann når det gjelder å holde deg hydrert.

En vanlig anbefaling av helsemyndighetene er at en voksen skal drikke åtte 8 gram briller (ca 2 liter eller halv gallon) vann om dagen. Dette er et vanskelig mål å treffe for mange mennesker.

Start dagen med en del varmt vann og avslutt dagen med en & # 8217; andre vil ta deg mye nærmere å være tilstrekkelig hydrert. Kroppen din trenger vann for å utføre praktisk talt alle viktige funksjoner, så verdien av dette kan ikke overvurderes.

6. Kan hjelpe i vekttap

Drikke varmtvann vekker temperaturkontrollsystemet i kroppen din. Mens kroppen din kompenserer for vannets varme temperatur, senker din interne temperatur og aktiverer stoffskiftet ditt.

L & # 8217; varmt vann hjelper også tarmen din til å kontrakt for å eliminere avfallsprodukter som blåses opp kroppen din, og eliminerer frykten & # 8220; vannvekt & # 8221;.

7. Forbedre sirkulasjonen

Å ta et varmt bad hjelper sirkulasjonsorganene dine & # 8211; Arterier og årer & # 8211; Å utvide og transportere blod mer effektivt gjennom hele kroppen. Drikke varmt vann Det kan ha en lignende effekt.

En sunn blodstrøm påvirker alt fra blodtrykk til risikoen for kardiovaskulær sykdom. Også varmen som kommer fra # 8217; varmt vann eller nattbad kan hjelpe deg med å slappe av og forberede seg på en avslappende søvn.

8. Kan redusere stressnivået

Fordi drikkevannet bidrar til å forbedre funksjonene i sentralnervesystemet, kan du ende opp med å føle seg mindre engstelig hvis du drikker. Hvis du legger til litt og varm melk til blandingen, kan du finne ut at du føler deg enda roligere enn etter å ha drukket varmt vann, Ifølge en studie.

9. Kan bidra til å redusere toksiner

Drikker varmt vann begynner midlertidig å øke indre kroppstemperatur. Når du drikker varmt vann, eller når du tar et varmt bad, er det endokrine systemet i kroppen din aktivert og begynner å svette.

Og selv om svette kan være irriterende, er det en viktig del å kvitte seg med giftstoffer og irriterende stoffer du er utsatt for ditt miljø.

10. Hjelper med å lindre symptomene på & # 8217; Acalasia

L & # 8217; Acalasia er en tilstand der spiserøret ditt har problemer med å bevege mat i magen.

Folk med acalasia (og med esophagitt eosinophila) har problemer med å svelge og noen ganger også føle at maten Si & # 8220; blokk & # 8221; (dysfagi) i deres spiserør i stedet for å flytte til magen.

Forskere er ikke sikre på hvorfor, men L & # 8217; varmt vann kan hjelpe Folk med Acalasia å fordøye mer komfortabelt. Drikker varmt vann med fettstoffer eller et tungt kjøttmåltid kan være spesielt nyttig for folk med denne diagnosen.

Grenser og risikoer

Drikker varmt vann har mange fordeler, men det er ikke en magisk taccasana. Og drikke for varmt vann kan faktisk skade stoffet i # 8217; spiserøret, brenne smakpapillær og brennende tungen. Gjør mye forsiktig når du drikker varmt vann: Vær oppmerksom på temperaturen.

Du bør ikke drikke varmt vann hvis du jobber i et varmt klima eller trener deg selv. Søket viser At drikke varmt vann gjør at du er ferdig tørst. Hvis miljøet eller aktiviteten eller aktiviteten øker risikoen for dehydrering, gi de beste mulighetene til å forbli hydrert ved å drikke varmt vann.

L & # 8217;

Ta vane med å drikke varmt vann krever ikke mye arbeid. Start dagen med det kokte vannet og igjen for å kjøle seg, er en enkel måte å bytte morgenkaffe.

Legg til en liten stretching-sesjon i rutinen din, og du vil føle deg mer energisk og bedre rustet til å håndtere dagen din.

Hvis smaken av # 8217; varmt vann du ikke liker, legg til et snev av sitrusfrukter & # 8211; som sitron eller lime & # 8211; Til drikke før Berla.

Drikker varmt vann før du går til sengs, er en fin måte å slappe av etter en travel dag. Å vite helsemessige fordeler vil få deg til å sove dypt.