10 enkle trinn for å redusere risikoen for fedme for barna dine

Du har sikkert hørt at barndommen fedme er på vei oppover. I følge Sentre for sykdomskontroll og forebygging (CDC), i de siste 30 årene har antall overvektige barn nesten doblet. Du er aldri bekymret for at denne trenden kan påvirke barna dine?

Acerate for å redusere barnets risiko med disse 10 enkle trinnene. Du kan hjelpe barna dine til å bli mer aktive, følg en sunnere og potensielt til og med forbedre selvtillit ved å praktisere disse strategiene for å hindre barndommen fedme;.

Ikke fokus på vekttap

Fordi barnas kropper fortsatt utvikler, filen New York State Health Department (NYSDH) anbefaler ikke unge tradisjonelle slankingsstrategier. Et kalorisk diett kan forhindre at barn får vitaminer, mineraler og # 8217; energi de trenger for tilstrekkelig vekst. Konsentrere i stedet på og hjelpe barnet ditt til å utvikle sunt spiseadferd. Snakker alltid med barnelege eller familie lege før du setter din sønn diett.

Gi næringsstoffer

Sunne, balansert og fettfattige måltider tilbyr ernæring som barna dine trenger og hjelper dem med å utvikle intelligente spisevaner. Lær dem viktigheten av å spise balansert mat med en rekke matvarer rik på næringsstoffer som helkorn, frukt og grønnsaker, meieriprodukter, belgfrukter og magert kjøtt.

Se på størrelsen på delen

L’Overskudd av mat kan bidra til fedme, så sørg for at barna dine mangler tilstrekkelige deler. For eksempel, Nysdh Anbefaler to til tre gram kokt fjærfe, magert kjøtt eller fisk er en del. Så det er et stykke brød, en halv kopp ris eller kokt pasta og to gram ost.

Løfte

De CDC foreslår å begrense tiden for barn på sofaen til ikke mer enn to timer om dagen. Barn trenger allerede tid til lekser og å lese i stillhet, så du bør begrense tiden med andre stillesittende aktiviteter som videospill, TV og nettlesing.

Flytte dem

De CDC Anbefaler til alle barn til å engasjere seg i minst en’fysisk aktivitetstid hver dag. Det kan være aerob aktivitet som rase, muskelforsterkning som gymnastikk og bein forsterkning som hoppet med tau.

Bli kreativ

Noen barn kjeder seg lett og vil ikke være fascinert av monotontøvelsesformer. Ingen C’Det er behov for å bekymre deg: Prøv forskjellige former for aktiviteter som vil stimulere og inspirere barnet ditt, hvordan du spiller tag, dans, hopper over tauet eller spiller fotball.

Eliminere fristelser

Hvis du gir junk food dispensation, spiser du sønnen din mer sannsynlig. Barn spør foreldrene eksempler på hvordan å spise. Så vær en sunn modell og fjern de attraktive, men usunne alternativene som snacks rik på kalorier, full av sukker og salte. Husk at selv kaloriene til sukkerholdige drikker legger opp, så prøv å redusere mengden brus og juice du kjøper for familien din.

Begrens fett og søtsaker

Barn forstår ikke at å spise for mange kalorier fra candies og andre søtsaker og fattening delikatesser kan føre til fedme med mindre du forklarer det. La barna ha sporadisk godbiter, men ikke ta vanen.

Slå av TVen mens du spiser

Barn kan spise for mye hvis de ser på fjernsyn mens de lager snacks, ifølge eksperter Harvard skole av folkehelse (Hsph). Forskning har vist at flere barn ser på fjernsyn, jo mer sannsynlig å tjene ekstra pund. Hsph observerer også at barn med fjernsyn i soverommene er mer sannsynlig å være overvektige sammenlignet med barn med rom uten TV.

Han lærer sunne vaner

Når barn lærer å planlegge måltider, kjøp fettfattige matvarer og forberede næringsstoffer, de vil utvikle sunne vaner som kan vare hele livet. Involvere barn i disse aktivitetene og oppfordre dem til å delta til å bli mer oppmerksomme på deres matvalg.

Healthhah forslag: konsentrere seg om helse

Sekund CDC, Når barn er overvektige, er de mer utsatt for et stort antall helsemessige forhold. Disse problemene inkluderer astma, hjertesykdom, type 2 diabetes og søvnforstyrrelser.

Nysdh Rapporter som praktiserer A’sunn trening regelmessig og reduserer hvor mye tid brukt i stillesittende aktiviteter er de beste måtene å forhindre fedme;. Begynn å praktisere våre 10 enkle trinn, og du kan være på riktig måte for å redusere risikoen for fedme av barnet ditt.